مدیر مرکز تخصصی خدمات روان‌شناسی و مشاوره مِهرکام خبر داد:

آغاز به کار مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره مِهرکام در زمینه‌های مختلف

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی مِهر کام گفت: این مرکز با بهره‌گیری از بهترین و مجرب‌ترین متخصصان علم روان‌شناسی و مشاوره و اساتید دانشگاهی در استان قم آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های گوناگون به شهروندان گرامی قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه س و روز دختر این مرکز در حوزه‌های تخصصی مختلف از جمله؛ استعدادیابی، مشاوره تحصیلی، تربیتی، خودشناسی، خانواده‌درمانی، انتخاب همسر، زوج‌درمانی، اختلالات روانی؛  اعتیاد، افسردگی، اضطراب، استرس، وسواس، ترس‌های مرضی، و مشکلات شخصیتی مشغول به فعالیت است.  
دکتر علی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه روان‌شناس به‌عنوان یک راهنما، افراد را به خودآگاهی و خودشناسی می‌رساند و این مسئله یعنی بهره‌وری از داشته‌ها و دانسته‌های اقشار، باید به‌عنوان یک ضرورت برای تک‌تک افراد جامعه حائز اهمیت باشد، وی اظهار داشت، انسان دارای دو بعد روانی و جسمی است و ممکن است در هر بعد مشکلاتی برای او پیش بیاید، همان‌طور که جسم انسان‌ها درگیر بیماری می‌شود، از نظر  روانی هم گاهی ممکن است اختلالات و صدماتی بر روان ما عارض شود.
وی ادامه داد: ما در مشکلات جسمی انواع بیماری‌ها را داریم، مثل انواع سرطان، مشکلات کلیوی، مشکلات قلبی عروقی و... در مباحث  روانی نیز مشکلات و اختلالات متفاوتی هستند، به‌عنوان‌مثال؛ پرخاشگری، افسردگی، عدم کنترل اضطراب، نداشتن مهارت‌های ارتباطی مؤثر و مناسب برای سازگاری اجتماعی، مشکلات در حوزه یادگیری و بی‌اعتمادی بیمارگون در روابط زوجین، وسواس فکری و عملی از جمله مشکلات شایع روان‌شناختی هستند.
مدیر مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ِمهرکام با اشاره به اینکه همان‌طور که در مشکلات و مباحث جسمی به پزشک مراجعه می‌شود و انتظار داریم با تخصصی که کسب کرده مشکلات را رفع و تعدیل نماید، در مباحث روان‌شناختی هم به یک متخصص در زمینه‌های مذکور نیاز داریم؛ تصریح کرد: ما در حوزه جسمی به‌محض اینکه دچار مشکل می‌شویم بلافاصله با هزینه‌ها و پیگیری‌های منظم و بسیار دقیق و لازم خودمان را تحت درمان قرار می‌دهیم؛ اما در مباحث روان‌شناسی معمولاً این‌گونه رفتار نمی‌کنیم!
وی با بیان اینکه مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ِمهرکام در سه حوزه پیشگیری، درمان و ارتقا سلامت روان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حوزه پیشگیری می‌توانیم به موضوعاتی از قبیل مشاوره‌های قبل از ازدواج یا آگاهی‌بخشی نسبت به اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه و یا آگاهی از دوران حساس رشد و تربیت کودک اشاره کرد.
مصطفوی ادامه داد: همچنین در حوزه روان‌درمانی می‌توان به اختلالاتی  از قبیل؛ افسردگی، استرس، اضطراب، وسواس، مشکلات جنسی و شخصیتی اشاره کرد که با کمک روان‌شناسان  قابل‌درمان و تعدیل خواهند بود. در حوزه ارتقا سلامت روان متخصصان به فرد کمک خواهند کرد تا به خودآگاهی، افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، شناخت لازم از توانمندی‌ها و نقاط ضعف خود دست یابند تا بتوانند زندگی بهتری را برای خود و دیگران ایجاد و به ارمغان آورند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز با دریافت مجوز از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور فعالیت خود را آغاز کرده است گفتند؛
  این مرکز برای توسعه خدمات‌رسانی به بخش خصوصی و دولتی در سطح استان قم،  با بهره‌گیری از تیم تخصصی قوی و متعهد در راستای همکاری با بخش‌های مذکور جهت برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی، مشاوره فردی و گروهی برای کارکنان شرکت‌ها و ادارات و کارگران کارخانه‌های تولیدی آماده همکاری علمی و تخصصی است.
وی در پایان افزود:  فعالیت مرکز مشاوره مِهرکام در دو شیفت صبح و عصر با مسئولیت فنی استاد احمد ترابی یکی از مجرب‌ترین و علمی‌ترین روان‌شناسان متخصص در زمینة روان‌شناسی بالینی آغاز به کار می‌نماید. 
   این مرکز قابلیت ارائه خدمات به‌صورت حضوری و تلفنی را خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت دریافت نوبت مشاوره می‌توانند از طریق شماره تماس‌های 32611886-025 و 099346629789 و 09010189089 تماس و یا به آدرس بلوار جمهوری اسلامی تقاطع عطاران ساختمان میلاد طبقه دوم واحد ۴ مراجعه نمایند.
همچنین مردم عزیز می‌توانند از طریق آدرس‌های زیر با مرکز مشاوره مهرکام در ارتباط باشند؛
پیام‌رسان ایتا
https://eitaa.com/mehrcamqom
آدرس سایت مرکز مشاوره مهرکام
www.mehrcam.ir

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7291
اخبار مرتبط

نظرات شما