نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدن

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی حج تمتع با بدرقه سرپرست حجاج ایرانی بامداد چهارشنبه از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع ۱۴۰۲ که از طریق شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شدند، سه شنبه شب (۲ خرداد) با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از مسئولان این حوزه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و زائران کاروان‌هایی از تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های لشکری و کشوری فعال و یاری‌گر در زمینه برگزاری مراسم حج تمتع خطاب به زائران گفت: خدا را شاکر باشید که توفیق زیارت مرقد منور نبوی، قبرستان بقیع و مسجدالحرام نصیب‌تان شده است.

وی همچنین در توصیه‌هایی به زائران افزود: زائر هوشیار کسی است که برای لحظات حضورش در سرزمین وحی برنامه داشته باشد و بتواند بیشترین بهره معنوی را از این سفر ماندگار ببرد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: شما به شهری می‌روید که فاطمه اطهر (س) و ائمه (علیهم السلام ) حضور داشته‌اند. به شهری می‌روید که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در آن متولد شده‌اند. به شهری می‌روید که پیامبر مهربانی و رحمت در آن حضور داشته است. پس قدر لحظات حضور در این شهر را بدانید.

حجت‌الاسلام نواب با تأکید بر این که عمر این سفر بسیار کوتاه است و زائران باید از آن بهترین استفاده را ببرند، ادامه داد: روزها به سرعت خواهد گذشت، بنابراین برای فرصت حضور در سرزمین وحی جدول زمان‌بندی داشته باشید.

وی با بیان اینکه افراد زیادی از شما انتظار دارند یاد و دعای شان کنید، گفت: برای رسیدن به این هدف فهرستی از این افراد را داشته باشید و در اماکن زیارتی برایشان نماز بخوانید و دعا کنید تا آنها را در ثواب عبادات خود شریک کرده ثواب بیشتری ببرید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به  برخی توصیه‌ها در خصوص احترام به زائران بیت‌الله الحرام اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ به پیامبر رحمت و مهربانی فرمود شما به زائرانی که به حضورتان می‌آیند سلام کن و به آنها بشارت بده که خداوند بر خویش لازم کرده است که برای آنها درود و رحمت و محبت قرار بدهد.

سرپرست حجاج ایرانی بر زدودن کدورت ها از دل در آستانه سفر به سرزمین وحی تأکید کرد و خطاب به زائران اظهار داشت: اگر از بستگان و عزیزانتان به خاطر کدورتی که بوده خداحافظی نکرده‌اید تا در خاک ایران هستید تماس بگیرید و کدورت‌ها را برطرف کنید، چرا که به زیارت پیامبری می‌روید که نهایت محبت و مهربانی است.

حجت‌الاسلام نواب با تأکید دوباره بر اینکه زائران سفر «بیداری» و «هوشیاری» را در پیش دارند، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنید که حتی یک لحظه از این سفر معنوی را از دست ندهید. بعد از پایان این سفر حسرت‌ها شروع می‌شود و زائر با خودش می‌گوید ای کاش از زیارت اماکن مقدس بیشتر بهره می‌بردم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با آرزوی این که خدای بزرگ این سفر را برای همه زائران سفر با معنویت و انس بیشتر با قرآن قرار بدهد از جوان‌ترها خواست در طول سفر به بزرگترها کمک کنند. چرا که خدمتگزاری به زائران ثواب و ارزش خاص خود را در درگاه الهی دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت: همه شرایط مهیای پذیرش حجاج کشورمان است

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج وزیارت نیز با اشاره به اینکه نیروهای ستادی و عملیات اجرایی در مدینه منوره و مکه مکرمه مستقر شده‌اند، تأکید کرد که همه شرایط مهیای پذیرش زائران کشورمان است.

وی ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های همکار در برنامه‌ریزی و خدمت‌گزاری به زائران کشورمان ادامه داد: از تمامی دست اندرکاران در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در جهت ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به حجاج تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حسینی خاطر نشان کرد: سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی با کمک و همکاری یکدیگر در بازه زمانی حدود یک ماهه از ۲۱ ایستگاه پروازی کار انتقال حجاج به عربستان را انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی دقیقی برای انتقال و بازگشت زائران صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیروهای ستادی و عملیات اجرایی در مکه و مدینه مستقر شده‌اند، گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و تمامی دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج تلاش می‌کنند تا عزیزان دغدغه‌ای در رابطه با مسکن، هواپیما، حمل و نقل و... نداشته باشند و با آسایش و سلامت به اعمال و مناسک خود بپردازند و از چشمه جوشان معرفت بهره بگیرند.

حسینی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج و زیارت گفت: اهتمام به فرمایشات ایشان با این مضمون که توجه به ابعاد سیاسی، اجتماعی و معنوی حج داشته باشند که از برکاتش مودت، محبت و همدلی و اطلاع از موضوعات جهان اسلام است لازم می‌باشد و ان شاءالله همه این موضوع را سرلوحه قرار دهیم و با توصیه ایشان بتوانیم به خوبی از فضای معنوی حرم‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره): ۳۰ درصد حجاج ایرانی از ترمینال سلام اعزام می‌شوند

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بزرگترین توفیق برای او و همکارانش خدمتگزاری به زائرانی است که عازم سرزمین وحی هستند، گفت: این که توفیق خدمتگزاری زائران سرزمین وحی نصیب بنده و همکارانم شده را مزد خدمت خود می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترمینال سلام  به طور اختصاصی برای اعزام حجاج و زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در حد اعلا خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا داشته باشیم.

 

چلندری با ارائه آماری از اعزام زائران از ترمینال سلام گفت: زائران ۱۰ استان از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد که حدود ۳۰ درصد از کل زائران را شامل می‌شود. این عملیات از بامداد روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا اول تیرماه ادامه دارد.

چلندری با اشاره به اینکه در طول این مدت 135 پرواز عملیات انتقال حجاج را انجام خواهد داد و 3 مرداد هم عملیات برگشت حجاج پایان خواهد یافت، افزود: از سه ماه قبل که انجام حج تمتع قطعی شد بازسازی و ترمیم هواپیماها آغاز شد و هم اکنون همه شرایط برای سفر حجاج آماده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: مأموریت بزرگی برعهده بخش هوایی کشور است

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از عملیات انتقال زائران به سرزمین وحی به عنوان بزرگترین و مهمترین مأموریت یک سال این سازمان یاد کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که از این مأموریت بزرگ با سربلندی و موفق خارج شویم.

وی با اشاره به تعداد پروازهایی که صورت خواهد گرفت، ادامه داد: از همکارانم انتظار دارم که ایمنی و سلامت پروازها، ارائه خدمات دقیق و بهترین تسهیلات را در اولویت کارهای خود قرار دهند. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با توجه به گستردگی پروازها، ۲۰ فرودگاه کشور در کنار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با برنامه‌ریزی دقیق به استقبال این مأموریت رفته‌اند تا بزرگترین و مهمترین رسالت خود در طول سال را با صحت و سلامت کامل انجام دهیم.

محمدی بخش با درخواست از زائران که او و همکارانش را از دعای خیرشان محروم نکنند در پایان تأکید کرد: تمام عوامل سازمان هواپیمایی کشور بسیج شده‌اند تا این مأموریت بزرگ و کار پیچیده را با سلامت و سربلندی انجام دهند.

 

نخستین کاروان های زائران ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع پیش رو شامل ۲۲۲ نفر در قالب ۲ کاروان از تهران، بامداد امروز طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل ایران ایر و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری با یک فروند هواپیمای شرکت ایران ایر، فرودگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7303
اخبار مرتبط

نظرات شما