کارشناس مسائل سیاسی:

تحقق خواسته‌های رهبری در عرصه بین‌الملل نیازمند به‌کارگیری افراد توانمند و شایسته است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تحقق خواسته‌های رهبری در عرصه بین‌الملل نیازمند به‌کارگیری افراد توانمند و شایسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با کارگزاران حج اظهار داشت: ایشان در این دیدار به نکات مختلفی اشاره کردند، در یکی از این فرازها ایشان فرمودند: نسبت به معادلات جهانی آگاه باشیم و هوشمندانه عمل کنیم.
وی ادامه داد: در برخی از زمان‌ها اتفاقاتی در کشورهای دیگر رخ می‌دهد که نمایندگان ما از آن کاملاً بی‌اطلاع هستند یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اتفاق کیفیت نمایندگان ما در کشورهای خارجی است متأسفانه غالباً نمایندگانی که ما اعزام می‌کنیم دارای مهارت‌های متناسب با مشاغل خودشان نیستند.
صادقی نسب تأکید کرد: وقتی شما سفیری را می‌فرستید که به زبان بین‌الملل و زبان کشور ثالث تسلط ندارد، به فرهنگ بیگانه اشراف ندارد و در دوران تصدی این سمت حداقل ترین ارتباط را با گروه‌های مردمی در آن کشور ندارد مسلماً ما نمی‌توانیم نسبت به معادلات بین‌المللی و اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل رخ می‌دهد واکنش درست و دقیقی داشته باشیم.
وی افزود: سفیری که خودش نیاز به مترجم دارد و نمی‌تواند در جریان مستقیم اخبار قرار بگیرد چگونه می‌تواند مشکلات ما را حل کند.
این استاد دانشگاه بیان داشت: بسیاری از تنش‌هایی که در عرصه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود قابل‌پیشگیری است؛ اما متأسفانه کسانی در این کشورها به نمایندگی از کشورمان حضور دارند که توانایی رصدکردن شرایط را ندارند.
وی ابراز داشت: متأسفانه در اغلب این انتخاب‌ها ملاک‌ها رانتی است و بر اساس آشنایی‌ها و نسبت‌های خانوادگی افراد انتخاب می‌شوند و در واقع ملاک‌ها غیر از شایسته‌سالاری است.
صادقی نسب تصریح کرد: مردم ما به‌خصوص نسل جوان نسلی است آگاه و تحصیل‌کرده است وقتی این جوان می‌بیند که نماینده کشور ما از بدیهیات معادلات بین‌المللی آگاه نیست این موضوع سرخوردگی و بی‌اعتمادی می‌آورد.
وی با بیان این که باید این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنیم، ابراز داشت:  در داخل نیز کیفیت مدیران و وزرا نیاز به بررسی مجدد دارد تا این که بتوانیم شعار سال را محقق کنیم.
صادقی نسب تصریح کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باید توانایی لازم را داشته باشند و در واقع باید از مهارت کافی برخوردار باشند تا اثربخشی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم در این عرصه پیش‌گام بوده و در انتخاب سفرا به اصل شایسته‌سالاری توجه ویژه کند.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صدر اسلام بیان داشت: در صدر اسلام رسول خدا (ص) وقتی مسلمانان را به حبشه می‌فرستادند جعفر ابن ابی‌طالب را با آن‌ها می‌فرستند چرا که جعفر ابن ابی‌طالب به حدی به زبان و فرهنگ حبشه آگاه است که یک کار نشدنی را ممکن کرد با این که حاکمان حبشه ارتباط خوبی با کفار مکه داشتند؛ اما جعفر ابن ابی‌طالب کاری کرد که به مسلمانان امان داده و جان آن‌ها را نجات داد.
وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) در جایی دیگر می‌فرمایند که برای صحبت‌کردن با دنیا بهترین افرادتان را بفرستید.
صادقی نسب ابراز داشت: متأسفانه در کشور جعفر طیارها کمتر به کار گرفته می‌شوند و کسانی را نقاط مختلف دنیا می‌فرستیم که هیچ عایدی ندارند.
وی به موضوع حقابه هیرمند اشاره کرد و گفت: در خصوص حقابه هیرمند نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان چه کاری کرده است چرا یک موضوع ساده باید این گونه بزرگ شده و به تنش تبدیل شود درحالی‌که اگر نماینده مناسب داشتیم هرگز به این نقطه نمی‌رسید.
صادقی نسب خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که برای حل مشکلات نیاز داریم که از آدم‌های توانمند شایسته بهره بگیریم ملاک‌های انتخابات را تغییر بدهیم تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را برآورده کنیم.
وی در پایان گفت: بالاترین ضربه به دشمن را عملکرد خوب می‌زند و این مهم نیز از دست افراد شایسته و توانمند برمی‌آید.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7320
اخبار مرتبط

نظرات شما