در بازدید معاون وزیر از غرفه آبفای قم عنوان شد؛

شناسایی بیش از 2 هزار اشتراک غیرمجاز با استفاده از سامانه GIS در قم

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در بازدید از غرفه شرکت آب و فاضلاب استان قم در نمایشگاه ملی سیستم اطلاعات مکانی، در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه GIS قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،نمایشگاه هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS)، با حضور شرکت‌های صنعت آب و برق کشور و شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان این حوزه در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی سیستم اطلاعات مکانی(GIS) برپا شد که در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز جدیدترین دستاوردهای خود را در این حوزه به معرض نمایش گذاشت.

مریم کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در بازدید از غرفه شرکت آب و فاضلاب ضمن قدردانی از دستاوردها و فعالیت‌های آبفای قم در حوزه سیستم اطلاعات مکانی (GIS)، استفاده از این سیستم‌ را در افزایش قدرت تصمیم‌گیری و نظارت مؤثر و اشتراک‌گذاری داده مهم ارزیابی و بر ضرورت استفاده از آخرین دستاوردهای این حوزه، به منظور ارائه خدمات به مردم به صورت لحظه‌ای، دقیق و هوشمند تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در جریان بازدید معاون وزیر نیرو از غرفه شرکت آب و فاضلاب به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم در حوزه GIS  پرداخت و سامانه اطلاعات مکانی آبفای قم را جزو باسابقه‌ترین سامانه‌ها در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور اعلام کرد که از سال 1385 مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است.

مهندس حسن بختیاری با اشاره به برخی از موفقیت‌های آبفای قم در حوزه سامانه اطلاعات مکانی گفت: کسب رتبه برتر در همه ارزیابی‌های شرکت مهندسی آبفای کشور در این حوزه، ثبت بیش از 98 درصد داده‌های مکانی شرکت آب و فاضلاب و افزایش دقت مکانی و توصیفی مشترکین به بیش از 99 درصد با ممیزی از جمله دستاوردهای آبفای قم در حوزه GIS  است.

وی ممیزی بیش از 350 هزار مشترک شهر قم، جمع‌آوری صددرصدی اطلاعات مکانی و توصیفی مشترکین، انطباق کامل مشترکین با پارسل های به‌روز شهرداری، شناسایی 2 هزار و 263  اشتراک غیرمجاز، اتصال شماره اشتراک، کد نوسازی و کدپستی به پارسل ها، فروش و واگذاری انشعاب تنها با کد نوسازی و یا کدپستی بدون نیاز به بازدید از ملک، ارائه سرویس نقشه مشترکین به سایر دستگاه‌ها، هوشمند سازی فرایند قرائت کنتور با ایجاد محدودیت مکانی برای مأمورین قرائت، امکان تجمع قرائت کنتورهای دستگاه‌های خدمت رسان آب، گاز و برق را از دیگر دستاوردهای آبفای قم در این حوزه برشمرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7329
اخبار مرتبط

نظرات شما