بازار مناسب صادرات فناوری و تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با همکاری وزارت امورخارجه سعی دارد تا مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه راه اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری‌ و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از تلاش‌های وزارت امورخارجه و این ستاد درخصوص ارتباط موثر با کشورهای منطقه درحوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

وی در جلسه‌ای مشترک با تعدادی از سفیران جمهوری ا سلامی ایران در چند کشور و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، تاکید کرد: حمایت از توسعه و انتقال فناوری‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعامل با کشورهای هدف جهت ایجاد فرصت توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی ایران و دیگر کشورها باید افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه زمینه‌ساز ارتباط مؤثر با کشورهای منطقه است و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی نیز سعی دارد تا در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی موضوع انتقال فناوری، آموزش و توانمندسازی پزشکان و راه‌اندازی مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه گام بردارد.

در ادامه این جلسه شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با معرفی محصولات خود به بیان ظرفیت‌های خود در حیطه صادرات محصولات تولیدی دراین حوزه به کشورهای مورد نظر پرداختند.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سفیران ایران نیز با بیان شرایط صادرات محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به کشورهای هدف به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی فعالیت می کند و سعی دارد تا با شناسایی نخبگان فعال در این حوزه از علوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، ارائه خدمات بالینی و توسعه شرکت‌ های مستعد درجهت گسترش زیست بوم فناوری گام بردارد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7346
اخبار مرتبط

نظرات شما