محسنی‌اژه‌ای: صیانت از حقوق عامه و مبارزه با فساد برنامه مهم دستگاه قضا است

رئیس قوه قضائیه یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه قضا را صیانت از حقوق عامه اعلام کرد و گفت: روسای دادگستری‌ها، قضات و دادستان‌ها وظیفه دارند به صورت جدی از حقوق عامه مردم صیانت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،از ساری، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان ارشد قضایی مازندران در محل دادگستری استان با تاکید بر رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید کاهش یابد.

وی یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه قضا را صیانت از حقوق عامه اعلام کرد و افزود: روسای دادگستری‌ها، قضات و دادستان‌ها وظیفه دارند به صورت جدی از حقوق عامه مردم صیانت کنند.

رئیس دستگاه قضا بر مبارزه با فساد تاکید کرد و ادامه داد: مبارزه با فساد برنامه اصلی قوه قضائیه به‌شمار می‌رود و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه هدف اصلی ما خدمت بی‌منت به مردم است و از این‌رو قضات و کارکنان دستگاه قضا باید تمام تلاش خود کنند، افزود: باید از ظرفیت‌های مردمی برای صلح و سازش و برای کم کردن ورودی‌‌ پرونده‌های قضایی بهره‌گیری شود.

وی بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعرض به منابع طبیعی در مازندران تاکید کرد و گفت: خروجی کار مسؤولان دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید صیانت از بیت‌المال باشد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز و کردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضائیه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است. 

سفر امروز به استان مازندران، هشتمین سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه است.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7357
اخبار مرتبط

نظرات شما