تکلیف ۴ وزن المپیکی کشتی فرنگی مشخص شد/ ۲ تیم مجزا در بلگراد و هانگژو

مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی گفت: با تصمیم کادر فنی، ۲ تیم مجزا برای رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تورنمنت بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای ۱۱ و ۱۲ خردادماه به میزبانی قرقیزستان برگزار شد که در نهایت سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال نقره، مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار است، تیم ملی در ۲ تورنمنت جام وهبی امره ترکیه (اواخر خرداد) و جایزه بزرگ مجارستان که رنکینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می‌شود(اواخر تیرماه) حضور یابد. این دو رقابت‌ با هدف ارزیابی از نفراتی که جوانی است که در جام تختی و قهرمانی آسیا درخشیدند و همچنین کشتی‌گیران مطرح از جمله میثم دلخانی، سعید اسماعیلی، امین کاویانی نژاد و دانیال سهرابی نیز اعزام خواهند شد.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به نتیجه تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان اشاره کرد و اظهار کرد: در این تورنمنت‌ها در برخی اوزان نتیجه خوبی بدست آمد و در برخی اوزان نتایج باب میل کادرفنی بدست نیامد، ولی به دنبال بررسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت فرنگی‌کاران خواهیم بود. نمایندگان وزن‌های ۸۷ و ۶۰ کیلوگرم بیشتر باید کار کنند تا بتوانند نتایج مد نظر را بدست آورند. همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز با توجه به شرایط و انتظارات، شاهد کشتی‌های خوبی از سوی امین میرزازاده در ۲ تورنمنت جهانی بودیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کادرفنی حضور ۲ تیم مجزا به رقابت جهانی و بازی‌های آسیایی است تا از توان نفرات خود در این رویدادها بیشترین بهره را ببریم. با توجه به اینکه تا این رویدادها زمان زیادی در پیش است کادر فنی پس از رقابت‌های جهانی ترکیب ۶ وزن در بازی‌های آسیایی را مشخص خواهد کرد.

مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی همچنین به رقابت وزن ۹۷ کیلوگرم اشاره کرد و ادامه داد: مهدی بالی و محمد هادی ساروی ۲ مدعی جدی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی برای رقابت‌های جهانی بودند. با تصمیم کادرفنی این ملی پوشان در تورنمنت رنگینگ‌دار قرقیزستان حضور یافتند که در نهایت ساروی به رقابت جهانی بلگراد و بالی نیز به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام خواهد شد.

محمدی در خصوص عملکرد برادران گرایی در قرقیزستان نیز، گفت: محمدرضا با توجه به حضور در یک وزن بالاتر توانست عملکرد خوبی داشته باشد، او کشتی‌های خوبی گرفت ولی در دیدار فینال با توجه اتفاقات روی تشک به مدال نقره دست یافت. هدف ما این بود که گرایی در مسابقات بین‌المللی شرکت کند و عملکردش را مورد محک قرار دهد.

وی همچنین به عملکرد شاهین کشتی ایران نیز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به برطرف شدن مصدومیت محمدعلی گرایی، او در ۲ تورنمنت گذشته عملکرد قابل قبولی داشت که نشان از بازگشت‌اش به دوران اوج دارد. امیدوارم با این سطح آمادگی برادران گرایی شاهد کسب مدال‌های ارزشمندی در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک باشیم. همچنین از فدراسیون کشتی برای فراهم شدن تمام امکانات و هدف‌گذاری‌ها برای حفظ آمادگی و شرایط بدنی فرنگی‌کاران تشکر می‌کنم.

مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که لیست نهایی برای رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی چه زمان مشخص خواهد شد گفت: با نظر کادرفنی ترکیب نهایی تیم تا ۲۰ روز آینده مشخص خواهد شد و در حال حاضر نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی در چهار وزن مشخص شده است.

وی ادامه داد: حضور محمدرضا گرایی، محمدعلی گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده به ترتیب در اوزان ۶۷، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در پیکارهای جهانی نهایی شده است. در وزن ۶۰ کیلوگرم با توجه به نواسان مهدی محسن‌نژاد و دوگانگی کادر فنی در این خصوص، تصمیم لازم گرفته خواهد شد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7358
اخبار مرتبط

نظرات شما