حساسیت مسائل اجتماعی در برخورد با دکه‌های غیرمجاز شهری/سیاست سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره دکه‌ها کاهشی است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم مسئله ساماندهی دکه‌ها و کیوسک‌های سطح شهر را موضوعی با حساسیت‌های اجتماعی خاص دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علیرضا مظفری در جلسه ساماندهی و انتظام بخشی به غرفه‌ها، کیوسک‌ها و دکه‌های سطح مناطق و بوستان‌های شهری قم، با اشاره به اهتمام شهرداری قم به ساماندهی دکه‌ها و کیوسک‌های سطح شهر ابراز داشت: در این موضوع باید به حساسیت مسائل اجتماعی توجه ویژه داشت. 

وی ادامه داد: خیلی از این افرادی که از این دکه‌ها بهره‌برداری می‌کنند، بی‌بضاعت هستند و نمی‌توان با قوانین به‌صورت خشک با آن‌ها برخورد کرد. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: من مخالف دکه‌داری هستم و دنبال راهکارهای جدیدی برای سرمایه‌گذاری در سازمان هستم اما نباید برای ساماندهی این مسئله بدون توجه به جوانب موضوع پیش رفت. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد این‌طور نیست که شهروندان منتظر قوانین باشند گفت: برخورد در این موضوع لطیف است و اگر کوچک‌ترین بی‌توجهی صورت بگیرد، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. 

مظفری ادامه داد: با اجرای شهرک صنوف و شهرک خودرویی تلاش کردیم در مسیر ساماندهی مشاغل شهری قدم‌هایی برداریم اما رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند عوامل مختلف است. 

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره دکه‌ها کاهشی است گفت: ابتدا که در سازمان شروع به کار کردم بیش از 80 غرفه وجود داشت که در حال حاضر به 64 غرفه رسیده است. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم افزود: تمام دکه‌ها در سطح شهر بر اساس ضوابط واگذار شده است. 

وی با اشاره به اینکه کسانی که این دکه‌ها را اداره می‌کنند معمولاً از اقشار آسیب‌پذیر هستند اضافه کرد: بسیاری از این افراد توانایی تأمین هزینه‌های ساماندهی را ندارند. 

مظفری با اشاره به اهتمام سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم برای ساماندهی دکه‌های سطح شهر گفت: برای این موضوع مشاور به کار گرفته‌شده است. 

وی وجود دکه  و کیوسک در سطح شهر را نشانه کمبود کاربری‌های خدماتی دانست و اضافه کرد: منطقه سه و منطقه هشت شهرداری قم بیشترین دکه‌ها و کیوسک‌ها را دارند که به دلیل وجود ورودی‌های متعدد شهری در منطقه سه و کمبود کاربری خدماتی در منطقه هشت این موضوع صورت گرفته است. 




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7359
اخبار مرتبط

نظرات شما