امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا (ص):

مسجد تراز مسجدی است که در آن همیشه به روی مردم باز باشد

امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا (ص) گفت: مسجد تراز مسجدی است که در آن همیشه به روی مردم باز باشد تا مردم بتوانند به آن مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام ابوالفضل جعفری امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا در منطقه ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ویژگی‌های مسجد تراز اظهار داشت: در حال حاضر متأسفانه در بسیار از مساجد فقط نماز برگزار می‌شود و کسانی که در نماز جماعت این مساجد حضور دارند بیشتر افراد سال‌خورده هستند.

وی ادامه داد: مسجد تراز اسلامی مانند مسجدی است که مانند صدر اسلام پناهگاه و مامن مردم باشد و مردم بدانند که برای هر کاری می توانند به مسجد مراجعه کنند و آنجا درد خود را علاج کنند

حجت‌الاسلام جعفری افزود: مسجد صدر اسلام و مسجد پیامبر (ص) مسجدی بود که همه اتفاقات اجتماعی در آن مسجد رخ می‌داد. مسجد تراز مسجدی است که در آن همیشه به روی مردم باز باشد تا مردم بتوانند به آن مراجعه کنند.

وی بیان داشت: اگر در مساجد این مسائل رخ‌داده بود شاید اغتشاشات سال گذشته رخ نمی‌داد، امروز دوقطبی در جامعه اتفاق افتاده است، مسجدی‌ها فکر می‌کنند آنهایی که بیرون از مسجد هستند یک قشر خاصی هستند و کسانی هم که داخل مسجد هستند فکر می‌کنند مسجدی‌ها قشر خاصی هستند.

وی ادامه داد: مردم ما مردم بسیار خوبی هستند. ما برنامه های دینی با چاشنی طنز در لب ساحل مازندران اجرا کردیم که با استقبال بسیار خوبی همراه شد. در این برنامه پرچم ایران توزیع شد، همه با پرچم ایران عکس‌گرفتن و در آخر هم سرود سلام فرمانده توسط فرزندان جمعیت حاضر خوانده شد.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: این نشان می‌دهد دل مردم با نظام و انقلاب، دین و اسلام است؛ اما متأسفانه یک دوقطبی ایجاد شده است که هر دو طرف در خصوص یکدیگر تفکرات اشتباهی دارند.

وی ادامه داد: کاش همه طلبه‌ها می‌دانستند که دل همه مردم نرم است و دل آنها با نظام اسلام و دین است فقط اندکی باید از سوی ما لبخند و مهربانی و محبت ببینند که اگر این‌گونه باشد بسیاری از اتفاقات که در جامعه رخ‌داده است اتفاق نمی‌افتاد.

حجت‌الاسلام جعفری در پاسخ به این سؤال که مسجد چه نقشی می‌تواند در ارتباط بین افراد محله داشته باشد، گفت: اگر مسجد مرکز و مکانی برای رجوع مردم تبدیل شود خودبه‌خود به محل اجتماع مردم تبدیل خواهد شد و می‌شود محل ارتباط‌گیری مردم

وی افزود: بسیار از خانواده‌ها و کسانی که در حال حاضر با یکدیگر در این مکان ارتباط داریم قبل از شروع فعالیت‌های مسجد اصلاً شناختی روی‌هم نداشتیم و هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتیم.

حجت‌الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: باید مسجد فعال، پویا و زنده شود که در این صورت همه مردم در مسجد جمع خواهند شد و مردم با مسجد همراه خواهند بود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7870
اخبار مرتبط

نظرات شما