تدارک هلال احمر در نوروز؛

پایش سلامت قلب در سفرهای نوروزی/کمک به نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت و غربالگری مسافران نوروزی، گفت: امسال برای نخستین بار مسافران در نوروز به جز تست قند خون و فشار می‌توانند نوار قلب نیز بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از هفته پایانی اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد؛ در این طرح بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر از جمله سازمان امدادونجات، سازمان جوانان، سازمان داوطلبان مشارکت دارند.

خدمات هلال احمر در این دوران محدود به خدمات امدادی نیست و خدماتی مانند خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی ارائه می‌شود. امسال با توجه به این که ماه مبارک رمضان مقارن با تعطیلات نوروز است خدمات متفاوتی ارائه می‌شود؛ گرفتن نوار قلب مسافران نوروزی، اجرای پویش هلال رحمت و ارائه بسته‌های معیشتی به نیازمندان، عیادت بیماران و سالمندان، تداوم جمع آوری کمک‌های نقدی مردم برای مردم مظلوم غزه و اجرای پویش مرهم از جمله اقدامات هلال احمر است.

نوار قلب در ایستگاه سلامت

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ایستگاه سلامت که هر ساله در این روزها اقدام به غربالگری مسافران نوروزی می‌کرد، افزود: مسافران نوروزی می‌توانند با توقف در کنار پایگاه‌های سلامت هلال احمر ضمن رفع خستگی از سلامت قلب خود با گرفتن نوار قلب مطمئن شوند. در این طرح، مسافران با گذاشتن انگشتان خود بر روی یک دستگاه پرتال نوار قلب از سلامت قلبشان در طول سفر مطمئن شوند.

وحید سلیمی اضافه کرد:‌ این خدمت به صورت ابتکاری از سوی سازمان داوطلبان در طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر ارائه شده است و پیش بینی می‌شود که با استقبال گسترده مسافران نوروزی مواجه شود. این تکنولوژی در حوزه سلامت می‌تواند بسته خدمات غربالگری عمومی سلامت را در طرح های سلامت محور سازمان داوطلبان و سایر سازمان های تابعه جمعیت هلال احمر کامل و تخصصی‌تر کند و آن را ارتقا دهد.

وی افزود: مسافران می‌توانند نتیجه نوار قلب را از طریق گوشی همراه دریافت و به پزشک مورد نظر خود یا پزشک داوطلب حاضر در پایگاه سلامت نشان دهند.

سلیمی اضافه کرد: این دستگاه نوار قلب در ۱۵۰ پایگاه پرتردد و ایستگاه سلامت قرار دارد؛ همچنین در طرح دیگر ۴۰۰ پزشک داوطلب به صورت حضوری یا تلفنی آماده ارائه ویزیت به مسافران نوروزی هستند.

 

کمک به نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره برنامه‌ها و طرح‌های سازمان داوطلبان هلال احمر درباره پویش هلال رحمت گفت: این طرح به خاطر تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز تلفیقی از طرح همای رحمت و فرشتگان رحمت است که در سال‌های گذشته برگزار می‌شد. جامع هدف در این طرح معیشت محور، بیشتر افرادی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

وی ادامه داد: در این طرح حمایتی بسته‌های غذایی و معیشتی در اختیار افراد نیازمند و بیماران صعب العلاج قرار می‌گیرد و خیران و علاقه‌مندان می‌توانند از نیمه اسفند تا پایان فرودین کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب پویش هلال رحمت نزد بانک مرکزی به شماره ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴ به این افراد برسانند.

سلیمی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود هر شعبه جمعیت هلال احمر، ۲۰۰ خانوار نیازمند را تحت پوشش پویش هلال رحمت قرار دهد و بیش از ٨٠ هزار سبد یا بسته غذایی در این پویش در سراسر کشور و در میان جامعه هدف توزیع شود.

 

 

آگاه‌بخشی درباره خطرات ناشی از چهارشنبه سوری

سلیمی یکی دیگر از طرح‌های سازمان داوطلبان برای روزهای پایانی سال را طرح مروجان سلامت مربوط به چهارشنبه آخر سال عنوان کرد و افزود: با توجه به آمار حوادث چهارشنبه آخر سال که منجر به خسارات زیادی می‌شود چند سالی است که هلال احمر در صدد آگاهی رسانی به نوجوان و جوانان در زمینه مخاطرات ناشی از این روز برنامه هایی دارد.

وی ادامه داد: اعضای داوطلب هلال احمر با توجه به اهمیت فضای مجازی و علاقه نوجوانان و جوان به این رسانه درصدد تولید محتوا در این بخش هستند تا بتوانند جامعه را از خطرات ناشی از حوادث آگاه کنند همچنین با برپایی چادرهایی در سطح شهر اقدام به توزیع بروشورهایی با همین محتوا در روزهای پایانی سال می‌شود.

 

سلیمی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌های سازمان داوطلبان هلال احمر طرح نیابت نام دارد؛ در این طرح اعضای داوطلب هلال احمر به نیابت از فرزندان سالمندان و شهدا به دیدار آنها در منزل یا سرای سالمندان می‌روند.

وی یادآور شد: طرح نیابت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب جایزه توسعه داوطلبان فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر در سال ۲۰۱۳ میلادی شد.

هلال احمر به نیابت فرزندان به دیدار سالمندان می‌رود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود:‌ در این طرح، داوطلبان علاقه‌مند در تمام طول سال به ویژه در مناسبت‌هایی از جمله ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، روز جهانی سالمند با مراجعه به سرای سالمندان یا منازل شخصی، به سالمندان نیازمند و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند یا خانواده‌های معظم شهدا به نیابت از فرزند نداشته آنها خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی ارائه می‌کنند. اجرای طرح نیابت در نوروز ۱۴۰۳ نیز همچون گذشته و با کیفیت بالاتری در نحوه اجرا، در دستور کار سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی از ادامه جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم برای مردم مظلوم غزه خبر داد و گفت: از ۱۷ مهر تاکنون بیش از ۱۳۰میلیارد تومان جمع‌آوری شده و در مدت تعطیلات نوروز همچنان این طرح ادامه دارد.

سلیمی گفت: ادامه این پویش ملی و دینی و انجام تبلیغات و فراخوان های اثرگذار و معرفی گسترده شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و نیز کد دستوری #۵*۱۱۲*، دیگر برنامه نوروزی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است و مردم می‌توانند در این طرح همچنان مشارکت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به طرح پویش مرهم اشاره کرد و افزود: در این طرح مردم کمک های نقدی یا داروهای مازاد خود را برای زائران اربعین سال ۱۴۰۳ به شعب جمعیت هلال احمر در استان‌ها تحویل دهند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح و از طریق اعلام فراخوان عمومی، کمک‌های نقدی و دارویی عموم مردم از طریق مشارکت های مردمی و دریافت داروهای مازاد بر مصرف خانگی آنان و نیز کمک های نقدی و دارویی خیرین و حامیان از جمله شرکت های دارویی جمع آوری می شود و متناسب با نیاز در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی(ع) و مراکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق همچنین سایر طرح های عام المنفعه و بشردوستانه این جمعیت از جمله کاروان های سلامت در مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار شهری و حاشیه نشین استفاده می‌شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8620
اخبار مرتبط

نظرات شما