وزیر کشور در سفرهای نوروزی بر ایمنی و رعایت هنجارهای اجتماعی تاکید کرد

وزیر کشور با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، گفت: قطعا هموطنان در سفرهای خود انضباط اجتماعی و هنجارهای مذهبی را رعایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، احمد وحیدی روز سه شنبه در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: فراجا در سفرهای نوروزی نقش مهمی ایفا می کند در واقع مردم در جاده ها با پشتوانه پلیس حرکت می کنند و پلیس نیز در تمام محورها حضور دارد.

وی ادامه داد: در این سفرها نکته اول ایمنی است که بسیار حائز اهمیت است ، مردم باید بهتر و بیشتر قوانین را رعایت کنند و پلیس نیز در کنار همیاران پلیس حضوری دایمی در محورها داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا گشت های پهپادی، بالگردی ، جاده‌ای و تصویری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به طور مداوم انجام شوند.

وزیر کشور گفت: در تعطیلات نوروز ٢ موج مسافرتی خواهیم داشت همچنین موج سومی را در تعطیلات عید فطر پیش رو داریم که در تمام آنها ایمنی و سلامت هموطنان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مورد توجه فراجا قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سفر ذاتا بسیار خوب است فرصت مناسبی برای مردم به لحاظ نشاط اجتماعی و شناخت جاهای مختلف کشور است اما چه خوب است که با کمترین حوادث به پایان برسد.

وی افزود: بعد از ایمنی، مسأله رعایت انضباط اجتماعی است که در راس آنها رعایت هنجارهای اجتماعی و مذهبی قرار دارد اکنون که در ماه مبارک رمضان هستیم و با تعطیلات نوروزی همزمان شده بهتر است که یک سری مسائل رعایت شود البته قطعا هموطنان رعایت خواهند کرد و ما هم باید بسترسازی های لازم را داشته باشیم.

وحیدی تاکید کرد : مردم همواره در هر کاری از پلیس کمک می گیرند بنابراین بیداری پلیس نقش مهمی در داشتن تعطیلاتی خوش و ایمن خواهد داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: سفر ایمن و بدون حادثه همواره خواست رهبری ، رییس جمهور و دولت است.

 

 

 

جرایم موجود رانندگی بازدارندگی ندارند

وزیر کشور با اشاره به موافقت دولت برای افزایش جرایم رانندگی گفت: جرایم باید بازدارندگی داشته باشند اما اکنون این خاصیت را ندارند. 

 وحیدی در حاشیه  این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: خاصیت جریمه این است که بازدارندگی ایجاد کند اما جرایم کنونی در رانندگی این خاصیت را ندارند. 

وی ادامه داد: فراجا به درستی پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی را برای افراد متخلف داده است تا برای این افراد جرایم بیشتری پیش بینی شود البته در مقابل تشویق را هم برای افرادی که درست رانندگی می کنند خواهیم داشت. 

وزیر کشور تاکید کرد: به هر حال این درخواست بررسی شده و امیدواریم در سال آینده عملیاتی شود. 

 وحیدی همچنین درباره همکاری با بخش خصوصی گفت: با برون سپاری موافق هستیم و در این صورت بهتر می توان خدمات را با سرعت بیشتری توسعه داد بنابراین کاری لازم و خوب است. 

وی درباره رتبه بندی رانندگان هم گفت: رتبه بندی رانندگان هم ایده بسیار خوبی است ، با توجه به اینکه این ایده مطرح شده مراحل اجرایی آن باید در قالب طرح تهیه شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8644
اخبار مرتبط

نظرات شما