ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، صادق ضیاییان  در تشریح آخرین وضعیت هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: پنجشنبه (۲ فروردین ماه) در غالب مناطق کشور امروز جوی ارام حاکم است و فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شمالی و مناطقی از شمال غرب خواهد بود. جمعه با گذر موج از روی کشور در استانهای واقع در جنوب غرب، غرب، جنوب شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی شامل استانهای قزوین، البرز، تهران، غرب کرمان و جنوب استان های یزد و اصفهان رگباران باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور نوار غربی کشور و بخش هایی از جنوب و مرکز کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود. این سامانه بارشی دوشنبه ضمن تقویت، غیر از نوار شرقی کشور در سایر نقاط کشور نیز فعال خواهد بود. امروز دریای خزر و طی دو روز اینده و نیز از بعدازظهر یکشنبه و طی دوشنبه هفته اینده خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ فروردین) صاف به تدریج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و  حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۴ فروردین) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8650
اخبار مرتبط

نظرات شما