کارشناس مسائل سیاسی:

جمهوری اسلامی ایران با عقلانیت راهبردی پاسخ رژیم صهیونیستی را داد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق یک عقلانیت راهبردی به کار برد و گوشه‌ای از قدرت بازدارندگی خود را به جهانیان نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، محمدباقر خرمشاد روز پنج‌شنبه در مراسم تکریم از استادان دانشگاه قرآن و حدیث که در ساختمان مرکزی این دانشگاه در قم برگزار شد، طی سخنانی پیامدهای راهبردی عملیات وعده صادق را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این عملیات، انتقامی توأم بااحتیاط بود که باقدرت توسط نیروی های نظامی کشورمان به‌خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق و به‌شهادت‌رساندن نیروهای مستشاری کشورمان دو نظر وجود داشت، دسته اول بر این عقیده بودن که باید به‌فوریت پاسخی قاطع، فوری و دندان‌شکن داده شود.

خرمشاد افزود: دسته دوم افرادی بودند که بر این نقطه‌نظر تأکید داشتند که باید بااحتیاط اما قطعی پاسخ این جنایت را داد.

وی ادامه داد: دلیل این دسته از افراد این بود که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بی‌میل نیست که پای آمریکا و ایران را به‌صورت رودررو به جنگ باز کند، از همین رو بر ضرورت دادن پاسخ توأم بااحتیاط تأکید داشتند.

معاون سیاسی سابق وزیر کشور ابراز داشت: در این میان عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران هم به جنگ تمام‌عیار منجر نشد و پاسخ درخوری به این جنایت داد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق یک عقلانیت راهبردی به کاربرد و گوشه ای از قدرت بازدارندگی خود را به جهانیان نشان داد.

خرمشاد افزود: این عملیات دارای پیامدهای راهبردی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت است.

وی ادامه داد: اولین دستاورد این عملیات این بود که قدرت بازدارندگی کشورمان افزایش یافت که در عرصه بین‌الملل یکی از ابزارهای گرفتن هیمنه دشمنان قدرت بازدارندگی است.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: تغییر موازنه استراتژیک دومین دستاورد عملیات وعده صادق بود.

وی ادامه داد: مشروعیت‌بخشی به جبهه مقاومت، شکسته‌شدن تابوی حمله به اسرائیل از خاک ایران و افزایش سرمایه اجتماعی در درون و برون کشور از دیگر دستاوردهای این عملیات مهم و استراتژیک بود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8834
اخبار مرتبط

نظرات شما