موضع‌گیری در ایران، هورا کشیدن در اینترنشنال

درحالی اظهارات اکثر اعضای شورای شهر تهران در رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بازتاب پیدا نمی‌کند که موضع‌گیری دو تن از اعضای شورا پای ثابت این رسانه‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  «درگیری اصولگرایان بر سر ادامه کار زاکانی در شهرداری تهران، » این بخشی از ده‌ها مطالبی است که ایران اینترنشنال درباره مدیریت شهری منتشر کرده است.
تعدادی از اعضای شورای شهر به عملکرد علیرضا زاکانی شهردار تهران نقد دارند و عملکرد وی را قابل دفاع نمی‌دانند.هفته گذشته نیز یکی از اعضای شورا در خصوص عملکرد شهرداری تهران انتقاداتی را مطرح کرد و در پاسخ رئیس کمیسیون عمران شورای شهرهم گفت که بی انصافی نکنیم اما ناصر امانی و مهدی اقراریان دو عضو شورا به وسط حرف وی پریدند و مدعی شدند که تذکر وی به نرجس سلیمانی، در واقع توهین به سردار سلیمانی است.انتقادات تند و تیز و موضع‌گیری‌های امانی و اقراریان و مصاحبه‌های پس از آن به سرعت با استقبال رسانه‌ها و شبکه‌های آن ور آبی روبرو شد و این موضوع را به تیتر یک رسانه‌های خود تبدیل کردند.
برخی از اعضای شورای شهر تاکنون چندین بار از شهردار تهران سوال پرسیدند؛ در سال گذشته و پس از توضیحات زاکانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی عنوان کرد که نتیجه جلسه با زاکانی رضایت بخش بود. همچنین رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم یک بار ابهاماتی درباره قرارداد شهرداری با چین داشت که علیرضا زاکانی به صحن شورا آمد و توضیحاتی ارائه کرد.
درحالی که دو تن از اعضای شورای شهر ناصر امانی و مهدی اقراریان معتقدند که «شهردار تهران پاسخ انتقادات شورای شهر را نمی‌دهد،» رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید که «برخی اعضای شورا، اتهام می‌زنند اما حاضر نمی‌شوند در جلسات هم‌اندیشی شرکت کنند و توضیحات را بشنوند.»به گفته کارشناسان، نظارت و مطالبه‌گری از وظایف ذاتی شورای شهر است، اگر ایرادات فنی و تخصصی به عملکردها وجود داشته باشد، باید گفته شود اما با کلی گویی و هیاهو نمی‌شود موضوعات کلانشهر 10 میلیونی را برطرف کرد. متخصصان حوزه مدیریت شهری می‌گویند که متاسفانه برخی مخالفت‌ها در شورای شهر حزبی و شخصی شده است که این موضوع کلیت شورا چه نمایندگان موافق و چه نمایندگان مخالف را بی اعتبار می‌کند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/9122
اخبار مرتبط

نظرات شما