عارف: مدیران دولت چهاردهم حق نفی مسئولان گذشته را ندارند

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از راهبردهای دولت چهاردهم این است که مسئولان حق نفی مسئولان گذشته را ندارند. کارها را نقد می‌کنیم اما خدایی نکرده کاری با شخصیت افراد نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیین تکریم علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست دولت سیزدهم و معارفه شینا انصاری رئیس جدید این سازمان صبح امروز برگزار شد.انصاری در این مراسم گفت: در مواجهه با وضعیت بحرانی کشورمان باید درک ابر چالش‌ها پذیرفته شود. بدون درک این ضرورت مشکلات و تعارض‌ها بیشتر می‌شود. وی افزود: در بحث انرژی و آب با ناترازی مواجه هستیم و نیازمندیم از ابعاد این تاترازی‌ها درک بهتری داشته باشیم. شناسایی موانع و همکاری‌ها به بهتر شدن روند کمک می‌کند.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در غیاب نهادهای مردمی حل مشکلات ممکن نیست. برای درک این ابر چالش‌ها در حوزه محیط زیست با چالش‌های مختلفی مواجه هستیم. فرونشست زمین یک ابر چالش است که ۳۸۰ شهر و ۹۰۰۰ روستا دچار این فرو نشست هستند و وسعت آن ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع است.وی در ادامه گفت: در بحث تالاب‌ها کشور ما با وجود دارا بودن بیشترین تالاب‌ها به دلیل بی‌توجهی به حقآبه‌ها بسیاری از آن‌ها به منشا گرد و غبار تبدیل شده است. ما باید بپذیریم که برای حفظ محیط زیست نیاز به زمان نداریم. باید محدودیت‌ها را عمیقا درک کنیم. در سطح حاکمیت بر سر سیاست‌های مقام معظم رهبری توافق نشود، همگی ما شکست می‌خوریم.انصاری تاکید کرد: منابع مالی و اعتباری محدود و قطره چکانی در این سازمان است.این سازمان ۱۵۱ محیط بان شهید داشته است.در ادامه محمدرضا عارف با بیان این‌که خوشحالم که سکان این سازمان به عهده یک فرزند برومند و پرتلاش سازمان سپرده شده است گفت: خانم دکتر انصاری همکاران خوب و پرتلاش سازمان بودند. مختصرا رزومه ایشان را نگاه کردم مایه افتخار بود یک فرزند برومند و یک دختر جوان با سابقه خوب این مسئولیت سنگین را پذیرفته‌اند.

هیچگونه ادغام یا الحاقی را برای سازمان محیط‌زیست منطقی نمی‌دانیم

وی اظهار کرد: ضرورت توجه به محیط زیست، یک بحث بدیهی است اما شاید وقتی از محدوده سازمان عبور می‌کنیم متاسفانه بعضا یک کار زینتی و لوکس تلقی می‌شود که نتیجه وضعیتی که امروز با آن مواجه هستم.وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که ادغام در کشور ما الحاق است. گاهی هم اینقدر این دو جنس که در کنار هم قرار می گیرند متفاوت هست که اصلا باهم جور در نمی آیند. مثلا ادغام سازمان ورزش و جوانان شاید وجه مشترک آن‌ها این بود که جوانان ورزش می‌کنند. هر دو سازمان ضرر کردند.معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: در زمان برنامه سوم به خصوص روی منابع طبیعی و آب بحث‌های جدی در زمینه محیط زیست خیلی بحث شد. شاید با دلایل احساسی و عوامانه این سه بخش در کنار هم قرار بگیرند هم آب و هم محیط زیست و هم منابع طبیعی حفظ می‌شود. اما کشور تا اینجا به این نتیجه رسیده به دلیل ملاحظات زیست محیطی که حائز اهمیت هستند، محیط زیست باید توسط رئیس جمهور اداره شود. نه در قالب دستگاه‌هایی که یک شخصیت حقوقی مستقل دارند. این نگرانی بود اگر از سطح اول اجرایی این سازمان یک فاصله کوتاهی ایجاد شود مشکلات و مسائل به مراتب بدتر می‌شود.وی افزود: حداقل در حرف و روی کاغذ می‌توانیم مدعی شویم که جایگاه سازمان محیط زیست در عالی‌ترین سطح است. رییس‌جمهور امور را به عهده فردی می‌گذارد که کاملا اختیار رئیس‌جمهور دارند. رئیس این سازمان، رئیس جمهور محیط زیست است. هیچ گونه ادغام و الحاقی نیاز نیست و منطقی نمی‌دانیم.عارف تاکید کرد: یکی از راهبردهای دولت چهاردهم این بوده که مسئولان حق نفی مسئولان گذشته را ندارند. کارها را نقد می‌کنیم اما خدایی ناکرده کاری با شخصیت افراد نداریم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/9303
اخبار مرتبط

نظرات شما