printlogo


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
فساد نتیجه فاصله با انقلاب است/ اروپا با برجام به دنبال جاسوسی است
کد خبر: 5273
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه باید تفکر و روحیه انقلابی در تمام حوزه ها وارد شود، گفت: اروپا با برجام به دنبال جاسوسی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام ذوالنور شامگاه شنبه در سلسله نشست های دهه فجرکه در مسجد چهارمردان قم برگزار شد اظهار داشت: در دهه فجر توقع این است که از ظلم های رژیم پهلوی و خدمات انقلاب و انقلابیون سخن گفته شود اما امروز می خواهم در خصوص آسیب هایی که انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تهدید می کند بحث کنیم.
وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی در محیط سایبری و اینترنت در شبکه های اجتماعی و همه این مسیر های ظلالت و آسیب به مسائل فرهنگی و دینی مردم معمولا سوالات و شبه هایی ایجاد می کنند.
نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به برخی سوالات و شبهات گفت: برخی سوالاتی که مطرح می شود این است که مثلا در گذشته فساد و پارتی بازی و رشوه بود و امروز هم هست، دیروز 17 شهریور اتفاق می افتاد و مردم کشته می شدند و امروز هم عده ای به قیمت بنزین اعتراض می کنند و کشته می شوند، دیروز علیه شاه شعار می دادند و امروز هم عده ای در فتنه 88 به ولایت فقیه و رهبری شعار می دهند.
وی اضافه کرد: عده ای امروز این مسائل را بیشتر از واقعیت ها مطرح می کنند. فردی با چاقو فردی را می کشد و پزشکی با چاقو فردی را درمان می کندهر دو با چاقو کار انجام می دهند اما با یکدیگر فرق می کند. دست شاه را مسئولین برای ادامه حیات می بوسیدند اما اگر رهبری اجازه بدهد و کسی دست رهبری را ببوسد از روی ترس و وحشت نیست بلکه برای تبرک است.
حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اگر قبل از انقلاب می کشتند برای ادامه دار شدن ظلم بود و اگر در برنامه بنزین عده ای کشته شدندبرای اینکه به دنبال براندازی نظام بودند. در غصه بنزین ما چهار برابر کسانی که در صحنه بودند از مامورین آسیب دیده بودند چون خود را فدا می کردند.
وی خاطرنشان کرد: امروز وقتی در کشور سیل و زلزله و... رخ می دهد کسانی که به انقلاب نزدیک تر است قربانی می شوند و در این مناطق برای کمک به مردم حاضر می شوند.
امروز حس فساد از خود فساد بیشتر ترویج داده می شود
نماینده مجلس بیان داشت: اگر امروز فساد است باید گفت که آیا این فساد را انقلاب آورده است  یا فساد امده است انقلاب را از بین برود. امروز حس فساد بیشتر از خود فساد ترویج داده می شود برای ضربه به انقلاب و گرفتن پشتوانه مردم که به مراتب از خود فساد بدتر است.
وی تاکید کرد: امروز تمام دنیا بسیج شده است برای تقویت این حس تا سرمایه مردم را از بین ببرند.
حجت الاسلام ذوالنور گفت: قوام و دوام یک نظام سیاسی بستگی به سرمایه ملی  نظام دارد؛ سرمایه ملی چیست؟سرمایه ملی اعتماد و اعتبار عمومی است. اعتماد عمومی یعنی مردم به حکومت و نظام اعتماد داشته باشند و اعتبار عمومی یعنی اینکه نظام و حکومت در بین مردم چقدر اعتبار دارد.
وی افزود: اگر این پشتوانه گرفته شود آن نظام از بین می رود و امروز تمام دنیا به دنبال این مسله هستند احساس این که فساد همه جا را گرفته است احساس اینکه مسئولین درد مردم را نمی فهمند و.. در بین مردم بسیار ترویج داده می شود.
فساد نتیجه فاصله با انقلاب است
نماینده مجلس با اشاره به اینکه فساد نتیجه فاصله با انقلاب است نتیجه نفوذ برای زدن انقلاب است، گفت: هر جا تفکر و روحیه انقلابی ورود پیدا کرد آنجا سربلندی تعالی پیشرفت بدست آمد.
وی در ادامه با اشاره به برجام، ابراز داشت: دلیل اینکه اروپا بیشتر از آمریکا به دنبال حفظ برجام است و اصرار دارد تا برجام حفظ شود به خاطر جاسوسی است.
اروپا با برجام به دنبال جاسوسی است
حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اروپا فقط از طریق برجام می تواند بفهممد در ایران چه خبر است و همه چیز را کنترل کند.
وی بیان داشت: برخی از افراد حلقوم دفاع را فشار می دهند. اگر توان دفاعی کشور از بین برود چه تضمیمی برای بقا وجود دارد. با تمام این اوصاف امروز به یک بازدارندگی رسیده ایم که کسی جرعت حمله را ندارد.
نماینده مردم در مجلس بیان داشت: ما بخاطر این اقتدار پهپاد دشمنان را در هوا زدیم و لاشه آن را به نمایش گذاشتیم و یا اینکه RQ را سالم برروی زمین نشاندیم که همه این اقتدار به برکت انقلاب به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با دو شرط بود، اول اینکه جمهوری اسلامی حذف شود و رژیم صهونیستی محور منطقه شود که معامله قرن برای این به وجود آمده بود که شکست خورد.
 حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: بودجه ارتش آمریکا730  میلیارد دلار در سال قبل بود در حالی که کل بودجه نظامی ایران حدود3 میلیارد دلار بود اما با این وجود ایران توانست آمریکا را از منطقه بیرون کند که این بخاطر تفکر و روحیه انقلابی است.
باید تفکر و روحیه انقلابی در تمام حوزه ها وارد شود
وی اضافه کرد: اگر این روحیه در خودروسازی هم واردشود حتما پیشرفت خواهد کرد ولی چون این روحیه از آنحا بیرون است در مقابل قطعه سازی دنیا زانو می زنیم. امروز در هسته ای که به عنوان 7کشور اول در دنیا هستیم بخاطر روحیه انقلابی است.
عضو مجلس با اشاره به اینکه امروز انقلابی ها بریده، مشکل درست کرده اند، گفت: اگر امروز در کشور مشکل داریم به دلیل دوری از انقلاب است. این دوران یک دوران مه گرفته است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5273