printlogo


ترویج سبک زندگی اهلبیت(ع) وظیفه همگانی است
کد خبر: 5456
مدیر هیئت خادم الشهدا بااشاره به وقف زمینی به نام هیئت خادم الشهدا، گفت: ترویج سبک زندگی اهلبیت(ع) وظیفه همگانی است و ما هم در هیئت برای تمام رده های سنی توجه ویژه داریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سید یدالله حسینی، مدیر هیئت خادم الشهدا در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به اینکه بیست و یکسال از تاسیس این هیئت می گذرد، اظهار داشت: در سال 100جلسه هیئت برگزار می کنیم .
وی ادامه داد: در مناسبات مذهبی هم مراسمات مختلفی را برگزار می کنیم که به عنوان مثال هر ساله اعضای فعال هیئت را در ایام شهادت امام ششم شیعیان امام جعفر صادق (ع)، به اردوی مشهد مقدس اعزام می‌کنیم که البته در روز شهادت، دسته بزرگ هیئت خادم الشهداء در خیابان‌های اطراف حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس به عزاداری می‌پردازد و  امسال هم 700بلیط سفر به مشهد در اختیار زائران قرار گرفت.
این رزمنده دوران جنگ با اشاره به اینکه در سال فقط صد میلیون تومان هزینه مراسمات هفتگی می شود، گفت: تمام این هزینه ها توسط اعضای هیئت تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: درابتدا قصد داشتیم زمینی در مشهد برای زائران تهیه کنیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم تا در قم برای هیئت زمینی را تهیه کنیم که زمین فعلی هیئت با 800متر خریداری شد.
حسینی با اشاره به اینکه هفت سال طول کشید تا پروانه ساخت به ما بدهند، گفت: برای اینکه در آینده مشکل ایجاد نشود زمین هیئت را وقف هیئت خادم الشهدا کردیم و هیئت امنا را ثبت کشوری نمودیم.
وی عنوان کرد: هرگونه خرید و فروش و هزینه در هر قسمتی از هیئت در دفتر مالی ثبت و در نهایت در امورمالی و سیستم مالی ثبت و ضبط می شود.
مدیر هیئت خادم الشهدا با اشاره به اینکه در این سال ها کمتر از پنجاه میلیون تومان کمک دولتی به هیئت شده است، خاطرنشان کرد: تمام هزینه هایی که در هیئت انجام می شود توسط اعضا و یا بانیان و خیرین انجام می شود. اگرچه هیئت خادم الشهداء هیچ‌گاه چشم به حمایت‌های مالی دستگاه‌ها و نهاد‌ها ندارد و همواره بودجه خود را توسط اعضاء تأمین کرده، اما مشاهده می‌کنیم، بودجه‌ای که توسط اوقاف و یا سازمان تبلیغات برای هیئات قم در نظر گرفته می‌شود، بخش عمده‌ای از آن به چند هیئت خاص داده می‌شود.
وی ابراز داشت: ساختمان هیئت که در حال حاضر گودبرداری شده است در نقشه ای به متراژ 5هزار متر زیربنا آماده شده است.
حسینی تصریح کرد: قرار است در این ساختمان در طبقه زیرزمین یک پارکینگ ایجاد شود و در بالای پارکینگ یک مجموعه ورزشی ساخته شود . همچنین در طبقه همکف یک حسینیه و آشپزخانه ای با ظرفیت پخت سه هزار پرس غذا ساخته شود.
وی اضافه کرد: در نظر داریم روی طبقه همکف یک سالن بزرگ در نظر بگیریم تا سالن همایشی باشد. دو طبقه بالای طبقه همکف را سوئیت در نظر گرفته ایم برای مهمانان و افرادی که از شهرستان حاضر می شوند و در نهایت هم طبقه آخر را به آسایشگاهی برای سالمندان اختصاص داده ایم.
مدیر هیئت خادم الشهدا با اشاره به اینکه در هیئت ها از تمام رده های سنی حاضر می شوند، گفت: تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا برای تمام رده های سنی برنامه ویژه داشته باشیم.
همچنین شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۸۱۵۷۳۵۰۶۷۸ به نام سیدمحمود حسینی (یداله) در بانک ملی شعبه موسسه امام خمینی آماده دریافت کمک های نقدی هموطنان است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5456