printlogo


کتاب الآراء السدیده فی علم الاصول منبع خوبی برای اطلاع از مبانی شهید صدر است
کد خبر: 5514
مرحوم شهید صدر(ره) جزو آخرین حلقه تحقیق مکتب نجف بودند و کسانی که بخواهند به مبانی نجف احاطه داشته باشند لازم است که از مبانی شهید صدر اطلاع داشته باشند و کتاب ” الآراء السدیده فی علم الاصول” برای آنان بسیار کمک کار خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در مراسم رونمایی از کتاب ” الآراء السدیده فی علم الاصول” تالیف مرحوم علی رضا حائری نیا که امروز در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در سخنانی به تبیین ویژگی های شخصیتی آیت الله حائری نیا و  اثر وی پرداخت و گفت: مرحوم حائری نیا که ما موفق بودیم بیش از ده سال از وی برای یکی از کرسی های درس خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم، واقعا مخلصانه و تنها برای خدای متعال به تدریس می پرداختند و  طلابی که از درس ایشان استفاده می کردند حقیقتا اصولی بار می آمدند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که در این مرکز طلاب به درجه اجتهاد برسند و  سالها قبل وقتی من خدمت آیت الله العظمی سیستانی رسیدم ایشان گفتند، تعجب می کنم من که والد شما آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از چه زمانی احساس کردند که حوزه علمیه قم در آینده نزدیک با خلأ مجتهد مواجه است و این برنامه ریزی را کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت: خدای متعال را شاکر هستیم که با وجود اساتیدی که در این مرکز وجود داشته است و از جمله مرحوم حائری نیا به نتایج خیلی خوبی رسیدیم و این جلسه و برنامه امروز برای تجلیل از شخصیت آن مرحوم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی ها و نقاط قوت کتاب ” الآراء السدیده فی علم الاصول” خاطر نشان ساخت:  این کتاب واقعا مبانی شهید صدر را خیلی پخته، عمیق و واضح ذکر کرده است و انسان مشاهده می کند که مولف کتاب بسیار سلیس و واضح به این مبانی پرداخته است که خواننده اثر به راحتی و وضوح به مبانی شهید صدر دسترسی پیدا می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان ساخت: مرحوم شهید صدر(ره) جزء آخرین حلقه تحقیق مکتب نجف بودند و کسانی که بخواهند به مبانی نجف احاطه داشته باشند لازم است که از مبانی شهید صدر اطلاع داشته باشند و این کتاب برای آنان بسیار کمک کار خواهد بود.
وی در پایان افزود: اینکه کسی بخواهد مثلا داستان یا قصه ای را بنویسد  و سلیس و روان بنویسد این هنر نیست، بلکه اینکه مطالب عمیق اصولی را کسی به صورت روان و واضح به نگارش در بیاورد واقعا هنر کرده است و این کتاب واقعا این گونه است و امتیازات زیادی دارد البته این حرف ما به معنای قضاوت نهایی اثر نیست.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5514