printlogo


توجه به جمعیت و خانواده از اولویت‌های اصلی جامعه است
کد خبر: 5527
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئله جمعیت و خانواده از اولویت‌های اصلی جامعه ما است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، یاسر احمدوند در مراسم جشن دومین سالگرد تأسیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، اظهار داشت: فعالیت و حضور مؤسسه خاتم در زمینه خانواده ارزشمند و ستودنی است.

وی ادامه داد: اگر در کشور ما مجموعه‌های مردمی موضوعات فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنند قطعاً ثمربخش خواهد بود و در این میان دولت باید به امر سیاست‌گذاری بپردازد.

احمدوند افزود: مسئله جمعیت و خانواده از اولویت‌های اصلی جامعه ما است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده ابراز داشت: لزوماً موضوعات اقتصادی عامل اصلی تشکیل خانواده و ازدواج نیست چرا که در بین اقشار مرفه جامعه تمایل به ازدواج و فرزندآوری کمتر مشاهده می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل در عدم ازدواج جوانان موضوعات فرهنگی است که باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: افرادی که تشکیل خانواده نمی‌دهد و یا این که تمایلی به فرزندآوری ندارند به‌این‌علت است که امیدی به آینده ندارد و این جا سیاست‌گذاران باید وارد عمل شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستاورد جامعه اسلامی باید انسان باشد، اما امروز شاهد هستیم که هنجارها و خواسته‌ها تغییر پیدا می کند که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خودخواهی و عدم ایثار است که اکنون شاهد آن هستیم.

احمدوند تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه متولی اصلی نیست اما علاقه‌مند هستیم که در این زمینه از مؤسسات حمایت کنیم.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5527