printlogo


مدیرکل اوقاف قم عنوان کرد
اجرای 120 ویژه برنامه روزانه ضیافت الهی در بقاع مبترکه قم/ فعالیت 88 مبلغ روحانی در ماه رمضان
کد خبر: 5644
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح ضیافت الهی در 28 بقعه شاخص قم و با حضور 88 مبلغ با اجرای بیش از 120 برنامه به صورت روزانه در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،    به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان 1401 در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: امسال و پس محدودیت‌های دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، طرح مذکور با قوت و با رعایت مسائل بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در 28 بقعه شاخص استان قم به صورت ویژه و در همه بقاع به صورت عمومی اجرایی شده است.


وی افزود: این طرح شامل بخش‌های مختلفی همچون برپایی مجالس سخنرانی با حضور اساتید برجسته حوزوی، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون همچون قرآن، کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به احکام شرعی و سخنرانی چند رسانه‌ای، اقامه نماز جماعت، حضور مبلغان اعزامی و بومی برای تبلیغ دین و ترویج سنت حسنه وقف و نیز مراسم ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برخی مساجد و موقوفات شاخص هم مجری طرح ضیافت الهی هستند گفت: مسجد جامع در ناحیه یک شهرستان قم، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جعفریه و موقوفه عربشاهی در کهک، از این دست امکان هستند.


وی ادامه داد: امسال در ناحیه یک قم 10 بقعه با حضور 60 نفر مبلغ، ناحیه دو 10 بقعه با حضور 18 مبلغ و در کهک، هشت بقعه با 10 مبلغ، به صورت شاخص طرح ضیافت الهی را از ابتدای ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا درآورده‌اند.


اسکندری تصریح کرد: در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر نیز در همه بقاع متبرکه برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضیافت افطاری ساده در بعضی بقاع شاخص گفت: طبخ و توزیع غذای گرم به صورت بسته‌بندی بین زائران و خانواده‌های ساکن در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان، از دیگر بخش‌های طرح ضیافت الهی به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه برنامه سحرگاهی «تسبیح سحر» از برخی بقاع متبرکه نواحی دو گانه قم روی آنتن زنده سیمای مرکز قم می‌رود گفت: این ویژه برنامه با همکاری شبکه نور تهیه شده و طی آن، کارشناسان روحانی به تفسیر و تبیین فرازهایی از صحیفه سجادیه می‌پردازند.
اسکندری افزود: برنامه تسبیح سحر به عنوان برنامه سحرگاهی شبکه قم، هر شب از جوار یکی از بقاع متبرکه و به صورت زنده پخش خواهد شد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5644