printlogo


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:
24 هزار مشترک خانگی الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند
کد خبر: 5697
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه 24 هزار مشترک خانگی در استان قم الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، گفت: از این تعداد بیش از هزار اشتراک فراتر از دو برابر الگو، مصرف می‌کنند. .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مهندس آهنین‌پنجه در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان با حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: بر روی 99 درصد نیروگاه‌های کشور در سال جاری تعمیرات اساسی صورت گرفته و وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو 100 برنامه در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع در دستور کار قرار داده است، گفت: هیئت‌وزیران نیز پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال را تصویب و ابلاغ کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران ادارات مکلف به کاهش مصرف 30 درصدی برق در ساعات اداری  و 60 درصدی پس از پایان ساعت کاری شدند خاطرنشان کرد: این کار را ما شروع کردیم و نخستین اخطار به اداراتی که این مصوبه را رعایت نکردند داده شده است.
وی با اشاره به اینکه 5 درصد مشترکین خانگی قم در چهار ماه گرم سال پرمصرف هستند، اظهار داشت: مشترکین پرمصرف خانگی در سایر ماه‌های سال نیز 38 درصد هستند.
آهنین‌پنجه تصریح کرد: 24 هزار مشترک خانگی در ماه‌های گرم، الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند که از این تعداد هزار و 118مشترک از بیش دو برابر الگو، مصرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه مشترکین پرمصرف جریمه می‌شوند، یادآور شد: خط قرمز وزارت نیرو خاموشی مشترکین خانگی است بر همین اساس خاموشی‌ها به سمت صنعت، کشاورزی، اداری و... سوق پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در ادامه به تشریح برنامه‌های تعیین شده برای مصرف انرژی صنایع مختلف و کشاورزی پرداخت و ابراز داشت: به منظور کاهش مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات نیز قرار شده با دستور استاندار تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر برای رفع کمبود برق در کشور تاکید کرد و گفت: کم هزینه ترین و مناسب ترین نوع انرژی متناسب با شرایط آب و هوایی  استان قم انرژی خورشیدی است که باید در این زمینه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5697