printlogo


آیت الله حسینی بوشهری:
توزیع بسته های معیشتی سبب پیوستگی و نزدیکی بیشتر در دل مردم جامعه است
کد خبر: 5715
توزیع بسته های کمک معیشتی و کمک‌های مومنانه، مصداقی از مصادیق روایت گهربار حضرت رضا علیه السلام است، کمک به فقرا و محرومان جامعه تالی تلو نماز، حج، زکات و دیگر فرائض می باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  آیت الله‌حسینی بوشهری در مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی زین‌الدین و اسماعیل دقایقی که در مصلای قدس قم برگزار شد، گفت: این توزیع بسته های کمک معیشتی و کمک‌های مومنانه مصداقی از روایت گهربار حضرت رضا علیه السلام است، کمک به فقرا و محرومان جامعه تالی تلو نماز، حج، زکات و دیگر فرائض می باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بخشی از سفره طعام امام رضا علیه السلام متعلق به نیازمندان بود، تاکید کرد: تمام فقرا را بر سر سفره دعوت می‌کردند تا تبعیضی در جامعه اسلامی به وجود نیاید، اما دعوت ایشان به گونه‌ای بود که شخصیت آنها حفظ شود و احساس شرمندگی نکنند.

امام جمعه قم، تاکید کرد: حفظ عزت و کرامت افراد نیازمند و کم برخوردار شیوه و مشی اساسی اولیای الهی در کمک رسانی و گره گشایی از افراد کم برخوردار و مستضعف جامعه بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در سوالی از علی بن شعیب، بهترین و بدترین افراد را جویا شد، اظهار کرد: حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام فرمودند، کسی که دیگران را در زندگی خود شریک کند بهترین و کسی که دیگران را شریک زندگی خود نگرداند بدترین افراد است و شما جهادگران مصداق بارز شراکت دیگران در زندگی خود هستید.

امام جمعه قم اظهار داشت: توزیع بسته های معیشتی به نوبه خود سبب پیوستگی و نزدیکی بیشتر در دل مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام در روایتی فرمودند، هرگاه اندوهی را از مومنی برطرف کنید، خدا در روز قیامت پاداش شما را می دهد، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال با زدودن غم و اندوه از قلب انسان جهادگر عرصه کمک به نیازمندان پاداش فعالیت جهادگرانه او را خواهد داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اسلام ابعاد عبادی، سیاسی اجتماعی و فردی را دارد و امروز در این محفل منظور ما بعد اجتماعی اسلام است که در سیره حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به بعد اجتماعی عبادت اشاره شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، یک نفر گرسنه سر به بالین نمی گذارد؛ شرایط زندگی و بهره مندی اهل بیت(ع) از امکانات زندگی برابر نبود، اما آنها همیشه مشی خود را بر اساس ضعیف ترین افراد جامعه تنظیم می کردند.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود با تاکید بر سیره اجتماعی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام در پاسخ به فضل بن سهل که به کمک های مومنانه حضرت اعتراض کرده بود، فرمود آنچه من بین نیازمندان توزیع کردم خسارت نبود، بلکه غنیمتی است که خداوند در روز قیامت به من اعطاء خواهد کرد.

خاطرنشان می شود: چهار هزار بسته معیشتی در مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی زین‌الدین و اسماعیل دقایقی، بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار قمی به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی آیینی توزیع شد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5715