printlogo


با حضور عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و معاون آبفای کشور:
عملیات احداث خط انتقال آبرسانی به روستاهای قنوات آغاز شد
کد خبر: 5724
عملیات احداث خط انتقال آبرسانی به روستاهای شهر قنوات با حضور دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، مهندس آقازاده حبشی معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور، دکتر معتمدی معاون عمرانی استاندار و دکتر ذاکریان فرماندار قم آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی احداث خط انتقال آبرسانی به روستاهای قنوات که با حضور جمعی از مسئولان ملی، استانی و مجلس در مسجد زین‌العابدین قنوات برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان و حمایت‌های استانداری قم و آبفای کشور در راستای آبرسانی به روستاهای قنوات، بر ضرورت اجرای این پروژه زودتر از موعد پیش‌بینی شده تأکید کرد و یادآور شد: هر چه زودتر آبرسانی به این روستاها به پایان برسد هزینه‌های کمتری در پی خواهد داشت.

وی تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر در راستای آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف استان را قابل‌تقدیر دانست و گفت: امیدواریم در تمام بخش‌ها شاهد رشد، شکوفایی و آبادانی استان باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تابستان برخی از روستاها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، «جهاد آبرسانی» به روستاهای کشور را اقدامی ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و گفت: ما در مجلس قطعاً از این اقدامات که در راستای محرومیت‌زدایی انجام شود حمایت می‌کنیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی به 10 هزار روستا در کشور، از آن به عنوان یک «ابر پروژه» یاد کرد و اظهار داشت: این پروژه در راستای محرومیت‌زدایی در کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به 7 هزار روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد بسته شده است، خاطرنشان کرد: سه هزار روستا نیز در قالب طرح‌های ملی قرار دارد که در حال انجام است.

مهندس مجید آقازاده حبشی یادآور شد: حفر 394 حلقه چاه، احداث هزار و 670 باب مخزن ذخیره آب، 647 ایستگاه پمپاژ، اجرای 9 هزار و 700 کیلومتر خط انتقال و بیش از 12 هزار کیلومتر شبکه توزیع در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توسط بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم‌الانبیا و نیروی زمینی و دریایی سپاه در کشور شروع شده است.

وی از اجرای پروژه‌های آبرسانی به 5 هزار روستا توسط خیرین آبرسان خبر داد و گفت: قرار شده است این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی و اجرا و آبرسانی پایدار به مردم این روستاها توسط خیرین انجام شود.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور الحاق آبرسانی 12 هزار روستای جدید به موافقت‌نامه محرومیت‌زدایی یادآور شد: در مجموع 27 هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند.

وی از اهتمام وزارت نیرو به اتمام 140 پروژه در کشور خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد 71 پروژه آبرسانی و 69 پروژه نیز مربوط به شبکه تأسیسات فاضلاب است که هر هفته از سوی وزیر محترم نیرو پیگیری می‌شود که در کمترین زمان به مرحله بهره‌برداری برسد.

آقازاده حبشی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور گفت: ما نیز وظیفه آبرسانی به مردم را بر عهده داریم و افتخار می‌کنیم که «سقای مردم» باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این آیین در سخنانی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این پروژه پرداخت و اظهار داشت: خط انتقال آبرسانی به روستاهای دهستان قنوات با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قم احداث می‌شود.

مهندس حسن بختیاری خاطرنشان کرد: این پروژه شامل ۱۱ کیلومتر خط لوله به اقطار ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی‌متر می‌شود و قرار است ظرف مدت سه ماه به انجام برسد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5724