printlogo


آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم/ رقابت ۱۷۰۴ نفر در رشته‌های آوایی و معارفی
کد خبر: 5785
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم گفت: رقابت‌های مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، از یکم تا ششم مردادماه و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به آغاز برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم اظهار کرد: این مسابقات از دیروز شروع و در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم همچنین رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل شروع شده است.

وی افزود: مسابقات در مقطع بالای ۱۸ سال برادران و خواهران از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و طبق جدول زمان‌بندی که به متسابقین اطلاع داده شده برگزار می‌شود.


رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه داورانی از طرح ساماندهی داوران قرآن کریم سازمان اوقاف در مرحله شهرستانی حضور دارند گفت: در بخش برادران که از فردا آغاز خواهد شد، سه داور از استان تهران یعنی استاد ابوالقاسمی در بخش لحن، استاد دولتی در بخش وقف و ابتدا و استاد قره شیخ‌لو در بخش تجوید به ارزیابی متسابقین می‌پردازند.
وی ادامه داد: این رقابت‌ها مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف است و به یاری خداوند و به شرط رسیدن شرکت‌کنندگان به حد نصاب و در صورت تصویب سازمان اوقاف، اواخر مرداد تا اوایل شهریور، مرحله استانی هم در قم برگزار می‌شود.
صالح‌نژاد عنوان کرد: علاوه بر این، مسابقات مربوط به رشته‌های معارفی شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر هم روز ۱۲ مرداد به صورت آنلاین و غیر حضوری تدارک دیده شده و مسابقات اذان و دعاخوانی نیز همزمان با مرحله استانی برگزار خواهد شد و به صورت متمرکز در تهران داوری می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به جدول زمان‌بندی این مرحله از مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات خواهران از روز شنبه یکم مردادماه شروع شده و تا ششم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در مجموع ۵۷۲ نفر از خواهران در این مرحله با یکدیگر به رقابت می‌پردازند همچنین ۳۸۲ نفر از برادران هم رقابت خود را از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌کنند.
صالح‌نژاد عنوان کرد: در مجموع ۹۵۴ نفر در رشته‌های آوایی و ۷۵۰ نفر هم در رشته‌های معارفی و در مرحله شهرستانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5785