printlogo


رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراستان قم:
بیش از ۹۰۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان قم برگزار شده است
کد خبر: 5813
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراستان قم با اشاره به برگزاری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حلقه های میانی، گفت: بیش از 900کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان برگزار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا ظهر امروز در نشست خبری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حلقه های میانی(حامی) که در دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: امروز بحث خبر و رسانه مسئله مهم است و در کشور ما هم یک مسئله جدی تمام عیار می باشد.
وی ادامه داد: هر جا رسانه و اطلاع رسانی مناسب به مردم را جدی نگرفتیم ضربه خورده و به مشکل رسیدیم.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراستان قم با اشاره به وظایف نهاد در دانشگاه ها گفت: نهاد رهبری در دانشگاه در دو بخش رساندن پیام درست اسلام و انقلاب اسلامی به اساتید و دانشجو در دانشگاه ها فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: برای این فعالیت ساختارهایی تعریف شده است. در بخش اساتید دوره هم اندیشی را برگزار می کنیم. در این دوره اساتیدی که عضو هیئت علمی با هر گرایش و سلیقه ای که هستند دور هم جمع می شوند و در خصوص مباحث مهم کشور گفتگو می کنند.
حجت الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه تعیین کلیه دروس مربوط به معارف اسلامی هم از وظایف نهاد است، عنوان کرد: برای دانشجویان هم ساختاری تعریف شده است. در ابتدا باید به دانشجویان فرصت داده شود تا بدانند آرزوهای ملت چیست و آنها برای اجرایی شدن این آرزوها چه نقشی می توانند ایفا کنند. البته آرمان های انقلاب همان آرزوهای ملت هستند. باید فضای دانشگاه ها باز شود تا تحرک بیشتری بین دانشجویان به وجود بیاید.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دیگر نهاد در دانشگاه ها تلاش برای بیشتر شدن تشکل های دانشجویی است. دانشگاه قم دارای 7تشکل است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراستان قم بااشاره به اقدامات انجام شده در استان، گفت: از سال 1396 در دانشگاه های قم کرسی آزاد اندیشی راه اندازی شد البته این کرسی ها در دوران کرونا که دانشگاه ها تعطیل شد هم با تعطیلی روبرو شد.
وی اضافه کرد: در استان قم بیش از 900کرسی آزاد اندیشی برگزار شد که در این کرسی ها 18هزار نفر شرکت کردند. این طرح به سرعت در بین دانشجویان فراگیر شد و تاکنون هم یک ریال بابت برگزاری این کرسی ها هزینه نشده است.
حجت الاسلام پوررضا با اشاره به  اینکه استان ها کرمان، تهران و مازندران الگوی اجرای این طرح را از قم دریافت کرده اند، ابراز داشت: امروز اگر استانی بخواهد این طرح را برگزار کند ما از پوستر ابتدایی تا نظرسنجی و مابقی برنامه ریزی ها را در اختیار او قرار می دهیم.
وی عنوان کرد: مرحله دوم این کرسی های آزاد اندیشی این است که مسائلی و موضوعاتی که فراوانی بیشتری دارند را تبدیل به جزو کنیم تا اگر کسی نیاز به این مطالب داشت آن را بخواند واز طرفی بتوانیم موضوعات بیشترو جدیدتری را در این کرسی ها برگزار کنیم.
رئیس طرح حامی با اشاره به مرحله سوم این کرسی ها، گفت: مرحله سوم کرسی های آزاد اندیشی تشکیل باشگاه ها کرسی اندیشی در استان است تا در حل مشکلات کشور با گفتگو و ارائه راه حل کمک کنند.
وی تصریح کرد:در کرسی های آزاد اندیشی سه موضوع آزادی بیان، اخلاق و منطق باید رعایت شود.
حجت الاسلام پوررضا با ا اشاره به اردوی حامی گفت: همه دانشجویانی که در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی فعال هستند شناسایی شده و به این اردو دعوت شده اند. در این اردو حلقه های میانی شرکت می کنند .
وی ادامه داد: این اردو به مدت یک هفته برای خواهران و برادران در مشهد مقدس همراه با آموزش و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف کشور درعرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار خواهد شد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراستان قم با اشاره به اینکه این طرح ملی است و هر استانی می تواند آن را بومی اجرا کند، گفت: در تلاش هستیم این طرح را به صورت زبان عربی هم آماده کنیم تا الگویی برای دیگر کشور ها باشد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5813