printlogo


دومین همایش خانواده‌های شهدای مدافع حرم در قم
کد خبر: 5973
دومین همایش خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، دومین همایش خانواده‌های شهدای والامقام مدافع حرم فاطمیون و زینبیون به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، چهارشنبه 9 شهریور در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این همایش با اشاره به انس و الفت مدافعان حرم فاطمیون و زیبنیون با حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در جلسات متعددی که با فاطمیون و زینبیون در مقر‌های مختلف داشتم، این‌ها از برجسته‌ترین افراد نسبت به عزاداری سیدالشهدا(ع) بودند.

وی افزود: جنگ با داعش سخت‌تر از نبرد با اسرائیل و یا صدام بود، زیرا داعشی‌ها بر اساس این باور آمده بودند که کشته شوند و آن‌ها کاملا در باطل فرو رفته بودند.

حاجی صادقی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان مدافع حرم بصیرت و استقامت داشتند و اهل بصیرت و صبر بودند، عنوان کرد: قدرشناسی و احترام به شهدا از ارزش و قیمت ویژه‌ای برخوردار است، به خصوص آن‌که زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، از آثار محافل مربوط به شهدا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که شهادت در راه خدا عامل حیات طیبه است و ما آمده‌ایم تا از شهدا حیات طیبه کسب کنیم، افزود: شهدا برجسته‌ترین شاگردان مکتب امام حسین (ع) هستند و در این مکتب قبول شدند و یاد دادند که «یا حسین» گفتن باید همراه «با حسین» بودن باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خیلی‌ها بیعت کردند و نماندند، اما شهدا ثابت‌قدم ماندند و با حسین بودن را نشان دادند. شهدا اهل تولی و تبری بودند و از رزق و روزی خاص خدا در شناخت راه سیدالشهدا (ع) بهره‌مند شدند.

حاجی صادقی با بیان این نکته که منطق شهید همان منطق امام حسین (ع) است، ابراز کرد: بعضی‌ها عظمت کار شهدا را نمی‌فهمند در حالی که شهدا جان دادند تا دین خدا جان بگیرد و بالاتر از این، دیگر مقامی نیست. شهید، حیات جسمانی را داد تا حیات طیبه بدست آورد و ما در یادواره‌های شهدا پای منبر رهنمود‌های شهیدان می‌نشینیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تعبیر «یستبشرون» در قرآن کریم، ادامه داد: شهدا با شهادت، همه غصه‌هایشان به کامیابی تبدیل شد. خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم موجب شدند اسلام پیروز شود و دیگر کسی به خود اجازه ندهد که به مسلمانان ظلم کند و از این رو اجازه ندهند که مسیر نورانی شهیدان از سوی مغرضان و معاندان دچار تحریف شود.

گفتنی است در این همایش تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون تجلیل شدند. هچنین این همایش معطر به حضور پیکر پیاک شهید گمنام ۱۸ ساله مربوط به عملیات عاشورای ۲ در منطقه چنگوله بود.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5973