printlogo


فعالیت کنگره شهدا در راستای گره گشایی از مشکلات مردم باشد
کد خبر: 5989
آیت‌الله سعیدی گفت: فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم در این راستا باشد که مثل آزادکردن زندانیان، کمک به محرومان و ... گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم امروز در نشست شورای اندیشه‌ورز کنگره ملی شهدای استان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: زمانی که درباره شهدا به مدارک و منابع دینی مراجعه می‌کنیم پیام‌ها، درس‌ها، مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص می‌شود؛ همانطور که قرآن کریم شهدا را حی و زنده نزد خدای متعال عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف برای گفتن دارند، افزود: شهدای گرانقدر وقتی به صورت دنیوی زنده بودند، حرفشان امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به عفاف و حجاب دفاع از کشور و وطن امر به اطاعت از ولایت فقیه بوده و ما دقیقا همین مطالب را در وصیتنامه‌های آن‌ها مشاهده می‌کنیم که همواره برای مردم سفارشاتی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: مطالبات و خواسته‌های شهدا از مردم و مسئولان همچنان باقیست و تمام نشده است؛ شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و بر خواسته‌هایشان تاکید دارند که ما در مقابل خون آن‌ها وظیفه داریم.

وی خواستار شد: در جریان فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم سعی بر این باشد تا گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود؛ بهتر است برنامه‌هایی همچون آزادکردن زندانیان، کمک به محرومان و... در دستور کار کنگره قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان، برنامه‌هایی عمومی و اجتماعی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا همچون دعوت به رعایت حجاب و عفاف اسلامی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و موثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5989