printlogo


تیغ تیز طلاق بر سر خانواده های ایرانی
کد خبر: 6002
طلاق در جامعه به خصوص در بین افراد مرفه به سمت یک هنجار تعریف شده و حتی مورد پسند می رود که باید جلوی آن را گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد بحث افزایش طلاق است که موجب شده بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده و آسیب های اجتماعی زیادی نیز به همراه داشته است.
در این باره موضوعات مختلفی مطرح است که در این بین می توان به مسئله اقتصادی و مسائل فرهنگی نیز اشاره کرد، به هر حال افزایش هزینه های زندگی در کنار سایر موضوعات موجب شده که گرایش به سمت طلاق بیشتر شود.
در این میان  استفاده بیش از حد و مخرب از شبکه های مجازی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی زندگی بسیاری از خانواده ها را دچار مشکل کرده و گاهی منجر به طلاق می شود.
شاید اگر کمی به عقب برگردیم و قبل از شروع زندگی مشترک پاسخ درستی به این سوال بدهیم که "چرا می خواهیم ازدواج کنیم؟" کمتر در آینده دچار مشکل شویم.
البته در این مسیر می توان به آموزش ها و مشاوره های صحیح قبل از ازدواج هم اشاره کرد که نقش بسزایی می تواند در کاهش طلاق داشته باشد.
در این میان برخی از کارشناسان معتقدند که نا آگاهی جوانان از تشکیل زندگی مشترک و اهداف نادرستی که گاهی یکی از زوجین به شکل یک رویا در سر می پروراند و بعد از ازدواج متوجه این موضوع می‌شودکه گاهی رویا فقط رویا می ماند، نیز در افزایش طلاق تاثیر بسزایی دارد.
البته میزان طلاق در خانواده هایی که از سطح رفاه خوبی برخوردار هستند نیز در مقایسه با خانواده های کم برخوردار زیادتر است که این را نیز می توان ناشی از ضعف فرهنگ و حتی اعتقادی دانست ، به راه افتادن جشن های طلاق و ..همه و همه نشان می دهد که طلاق در جامعه به خصوص در بین افراد مرفه به سمت یک هنجار تعریف شده و حتی مورد پسند می رود که باید جلوی آن را گرفت.
حال این کار می تواند با آموزش های پیش از ازدواج یا حین ازدواج و یا با ساخت فیلم ها و سریال های تاثیر گذار محقق شود اما هر چه هست طلاق را باید به عنوان یک تهدید جدی در نظر گرفت و راهکارهای مقابله با آن را پیش بینی و اجرایی کرد.

مریم سلطانی



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6002