printlogo


زیارت اربعین فریاد ایستادگی در برابر ظلم خطاب به جهانیان است
کد خبر: 6027
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: زیارت اربعین به معنای فریاد پیروان مکتب حسینی خطاب به جهانیان مبنی بر لزوم ایستادگی در مقابل ظلم و استبداد است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در ویژه برنامه «در مسیر بهشت» که یکشنبه شب به صورت زنده و از شهر سامراء روی آنتن شبکه قم رفت اظهار کرد: مسئله زیارت در مکتب شیعه، دارای جایگاه و مفهوم عظیمی است و این مفهوم در هیچ یک از مذاهب و مکاتب دیده نمی‌شود.
وی افزود: ما شیعیان اعتقاد داریم امام معصوم(ع) در زمان حیات دنیوی و اخروی، هیچ تفاوتی ندارد؛ به عبارتی همان امامی که در زمان حیات دنیایی، می‌بیند، می‌شنود و پاسخ می‌دهد، بعد از وفات هم همینگونه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس این اعتقاد، تشرف به حرم مطهر امامان معصوم(ع) یکی از وظایف شیعیان است چه اینکه گویا در حیات دنیوی هستند و ما وظیفه داشتیم به نزد آنها برویم و مسائلمان را بازگو کنیم و از فیض آنها بهره ببریم.
وی ادامه داد: توصیه شده هرگاه به زیارت می‌رویم، باید مراقب باشیم زیرا در محضر امام معصوم(ع) هستیم، ایشان صدای ما را می‌شنوند و جواب سلاممان را می‌دهند، گویی دو زانو در محضر آنها هستیم و می‌توانیم با آنها سخن بگوییم.
اسکندری با بیان اینکه زیارت، انسان را به مرکز پاکی و طهارت متصل می‌کند گفت: امام، مظهر حق و حقیقت است و زمانی که ما در محضر ایشان حاضر می‌شویم و تجدید عهد و پیمان می‌کنیم، یعنی در مسیر حق گام نهاده‌ایم و این مسئله در مورد همه ائمه اطهار(ع) صدق می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در این بین امام حسین(ع) ویژگی خاصی دارند و آن اینکه، ایشان با نهضت خود، کاری کردند که اسلام برای همیشه بیمه و درس حریت و آزادگی به همه انسان‌های آزاده جهان داده شود، اباعبدالله الحسین(ع) به ما آموختند که در مقابل ظلم باید ایستاد و اگر این فرهنگ حسینی وجود نداشت، امروز استکبار جهانی از هیچ حق و حقیقتی، نامی باقی نمی‌گذاشت.
وی تصریح کرد: بر این اساس زیارت امام حسین(ع) بر همه ما فرض است چه بتوانیم در کربلا حاضر شویم و چه از راه دور ایشان را زیارت کنیم.
اسکندری با اشاره به جایگاه و اهمیت زیارت اربعین گفت: در این هنگامه عظیم، می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم ما پیشوایی داریم که در مقابل ظلم و استبداد ایستاد و این درس بزرگ را به همه جهانیان داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به روایاتی که در مورد ظهور وارد شده است خاطرنشان کرد: امام عصر(عج) در آغاز ظهور، خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی خواهند کرد بنابراین ثابت می‌شود در آن دوره اباعبدالله الحسین(ع) آنقدر مشهور هستند که منجی عالم بشریت، خود را به واسطه ایشان معرفی می‌کند.
وی با اشاره به لزوم درس‌آموزی از امام حسین(ع) در همه دوره‌ها گفت: نهضت حسینی به ما می‌آموزد که اگر در مقابل ظلم و استبداد تسلیم شویم، فاتحه همه چیز را باید بخوانیم.
اسکندری تصریح کرد: اگر امروز مسجدی را برپا می‌بینیم، به برکت امام حسین(ع) و نهضت ایشان است و اگر گروهی را می‌بینیم که در دوره ما پرچم مبارزه با ظلم را برافراشته‌اند، به واسطه قیام عاشوراست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به دشواری‌های پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: با این حال میلیون‌ها مرد و زن، جوان و پیر و کودک و نوجوان را می‌بینیم که همه این سختی‌ها را به جان خریده‌اند و گام در راه زیارت حسین(ع) برداشته‌اند؛ این پیاده‌روی و گردهمایی عظیم، فریاد پیروان مکتب حسینی خطاب به جهانیان است که برخیزید و در مقابل ظلم بایستید.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6027