printlogo


توزیع روزانه ۱۲ هزار پرس غذای گرم در موکب امامزادگان قم در سامراء
کد خبر: 6028
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: روزانه سه وعده و در مجموع ۱۲ هزار پرس غذای گرم توسط موکب امامزادگان قم در شهر سامراء، میان زائران حسینی توزیع می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفت‌وگوی ویژه برنامه «در مسیر بهشت» که به صورت مستقیم از شهر سامرا و موکب امامزادگان قم روی آنتن شبکه نور رفت اظهار کرد: هزینه‌های موکب امامزادگان قم در سامراء، از محل نذورات و موقوفات همین امامزادگان بوده و نیروی انسانی حاضر در این موکب هم عوامل اجرایی بقاع متبرکه هستند.
وی افزود: هدف از برپایی موکب امامزادگان قم در سامراء، اقامه نام و یاد فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) مدفون در قم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در تلاش هستیم زمینه فعالیت‌های گسترده‌تری را به نام نامی امامزادگان فراهم کنیم گفت: هر چند محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی تا آنجا که در توان داشتیم، سعی کرده‌ایم خدمات گوناگونی را به زائران اربعین ارائه دهیم به طوری که موکب امامزادگان قم یکی از فعال‌ترین موکب‌هاست.
وی ادامه داد: در شهر مقدس قم هم طی این روزها سه موکب برای ارائه خدمات به زائران ایرانی و خارجی برپا شده است.
اسکندری با بیان اینکه دلیل برپایی موکب امامزادگان قم در سامراء عنوان کرد: بسیاری از زائران حسینی قبل و بعد از اربعین، خود را مقید به حضور در حرم امامین عسکریین(ع) می‌دانند ولی به خاطر فاصله زمانی و مکانی این شهر تا نجف و کربلا، تصمیم بر این شده که موکبی برای خدمت‌رسانی به زائران این شهر برپا شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به شیوه‌های دریافت کمک‌های مردمی به موکب امامزادگان قم اظهار کرد: پیش از برپایی این موکب، بنرهایی در سطح شهر و بقاع متبرکه قم نصب و شماره حساب‌هایی برای این منظور معرفی شد همچنین صندوق‌هایی برای این منظور در صحن امامزادگان قرار گرفت.
وی ادامه داد: کمک‌های مردمی به این موکب، از مبالغ بسیار کم حتی یک هزار تومان تا چند ده میلیون بوده و هنوز هم حساب‌های بانکی معرفی شده فعال هستند و در بقاع متبرکه هم محل‌هایی برای دریافت نذورات وجود دارد.
اسکندری خاطرنشان کرد: در گذشته خیلی دور چیزی حدود ۴۰۰ سال قبل، برخی افراد املاکی را وقف زیارت ائمه اطهار(ع) کرده‌اند که از محل این موقوفات هم در برپایی موکب امامزادگان قم در شهر سامراء استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه توزیع ۲۴ ساعته آب خنک یکی از خدماتی است که در موکب امامزادگان قم ارائه می‌شود گفت: آنچه در این بین اهمیت دارد، جمع کمک‌هایی است که صورت گرفته و مهم نیست هر فرد چقدر کمک کرده است.
وی تصریح کرد: پذیرایی از زائران اربعین یک بخش از خدماتی است که در موکب امامزادگان قم ارائه می‌شود اما در بخشی دیگر، خدمات فرهنگی هم در نظر گرفته شده است.
اسکندری با اشاره به بخش نخست خدمات این موکب عنوان کرد: سه وعده غذای گرم شامل ۱۲ هزار پرس غذا به صورت روزانه بین زائران توزیع می‌شود البته سعی شده غذاها متنوع و متناسب با آب و هوای سامراء باشد؛ توزیع آب خنک به صورت ۲۴ ساعته و همچنین نصب مه‌پاش‌ برای خنک شدن زائران، از جمله این خدمات هستند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6028