printlogo


زشت و زیبای هفته هفتم لیگ برتر| از تا پای جان برای ایران و گل مدرسه ای استقلال تا جنجال ساپینتو!
کد خبر: 6124
در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال نیز اتفاقات زشت و زیبای زیادی رخ دادکه درج شعار تیم ملی در مسابقات لیگ برتر؛ تاپای جان برای ایران از نکات قابل توجه بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،دیدارهای هفته هفتم یکشنبه شب به پایان رسید. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبا هفته هفتم می اندازیم:

**نتایج هفته هفتم

نساجی مازندران 4- نفت مسجدسلیمان صفر

آلومینیوم اراک یک - ملوان بندرانزلی صفر

گل گهرسیرجان یک- استقلال 2

فولاد خوزستان صفر- مس کرمان صفر

ذوب آهن اصفهان یک - پیکان تهران صفر

پرسپولیس صفر - تراکتور تبریز یک

هوادار تهران یک - سپاهان اصفهان 2

صنعت نفت آبادان یک - مس رفسنجان یک

**زیبایی های هفته

تا پای جان برای ایران

مدیران، مربیان، بازیکنان و مسئولان فوتبال در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و برای ایجاد وحدت و همبستگی بیشتر در جامعه همگی با شعار « تا پای جان برای ایران» به میدان آمدند. شعار تیم ملی در جام جهانی 2022 که مورد استقبال هواداران هم قرار گرفته است. البته بازیکنان تمامی تیم ها پرچم ایران را روی لباس خود در اندازه کوچک حک کردند تا ارادت خود را به کشورمان نشان بدهند و به همین دلیل هم تمامی تیم همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران در این هفته وارد میدان شدند. 

* گفتار نیک، رفتار زشت!

ساپینتو در صحبت هایش قبل از بازی با گل گهرسیرجان با اشاره به این موضوع که در جریان بازی‌ها باید احترام میان نیمکت‌ها حفظ شود، گفت: وقتی من به عنوان سرمربی کنار خط هستم، اگر زمانی لازم باشد با داور صحبت کنم، به عنوان سرمربی این کار را می‌کنم. یا اگر لازم است که صحبتی با نیمکت حریف شود، من به عنوان سرمربی فقط با سرمربی حریف صحبت می‌کنم. مهم این است که احترام رعایت شود.  این صحبت‌ها باید با احترام کامل باشد. نباید اینطور باشد که دستیار یا فرد دیگری از نیمکت با سرمربی تیم مقابل صحبت کند. این اتفاق در بازی با نساجی افتاد. من اجازه نمی‌دهم که از روی نیمکت تیمم کسی با سرمربی حریف صحبت کند و این انتظار را از نیمکت تیم های مقابل هم دارم. اگر دستیارانم بخواهند چیزی بگویند، باید به من منتقل کنند تا من عنوان کنم. حفظ احترام برای من خیلی مهم است.!

این صحبت های سرمربی پرتغالی استقلال واقعا زیبا و دلنشین بود و نشان از شناخت این مربی از شرایط حرفه ای و شرح وظایف مربیان دارد اما کاش رفتار ساپینتو هم مثل گفتارش نیک و زیبا بود متاسفانه او در دقایق پایانی مسابقه حرکات جنجالی هفته را رقم زد!

* بازگشت مقتدرانه تیم شهرخسته

برد پرگل نساجی مقابل نفت مسجدسلیمان هم از جمله زیبایی های هفته می تواند لقب بگیرد، شاگردان حمید مطهری بعد از شکست سنگین مقابل استقلال توانستند با تمرین و کار بیشتر خود را آماده کنند و در هفته هفتم با 4 تیم خوب نفت مسجدسلیمان را شکست دادند. قطعا این برد باعث خوشحالی هواداران نساجی و همچنین تثبیت بیشتر مطهری به عنوان سرمربی خواهد بود. در این برد مسعود شجاعی کاپیتان اسبق تیم ملی بعد از مدت ها دوری هم به میدان بازگشت. تا تیم شهر خسته امیدوارانه لیگ را دنبال کند. 

* قبول باخت 

مربیان تیم گل گهرسیرجان  شکست مقابل استقلال را پذیرفتند و مجتبی سرآسیایی مربی این تیم در نشست خبری گفت: فوتبال بی رحم است و یک جریمه کننده بزرگ است که این جریمه امروز نصیب ما شد و موقعیت های زیادی که ایجاد کردیم و تبدیل به گل نکردیم با کمترین موقعیتی که به حریف دادیم سه امتیاز را به استقلال واگذار کردیم. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم بعد از باخت خانگی مقابل تراکتور ضمن تبریک به حریف خود گفت که بازیکنانم تمرکز لازم برای این دیدار را نداشتند و از نظر ذهنی شرایط  شان مطلوب نبود و حتی ممکن بود بیشتر از یک گل هم بخوریم.

همین که تیم بازنده نه به داور حمله می کند و نه علیه تیم حریف صحبتی مطرح می کند خودش نشان از پیشرفت فرهنگی در فوتبال ما دارد! باور کنید در گذشته تمامی باخت ها سهم داوارن و عوامل غیر فنی بود و مربی فقط در بردها سهم داشت. 

انتقاد هفته

مورایس سرمربی سپاهان بعد از پیروزی مقابل هوادار تهران انتقاد درست و به جایی را مطرح کرد و گفت:«بازیکنان ایرانی باکیفیت هستند و همانطور که دیدیم تیم ملی ایران در خارج از کشور مقابل اروگوئه چقدر خوب بازی کرد. باید به این فکر کنیم که در ایران به دنبال چه سبک فوتبالی هستیم. اگر می‌خواهیم فوتبال باکیفیت‌تری ارائه دهیم باید فکری به حال زمین‌های چمن کنیم. تیم هوادار هم بازی خوبی انجام داد و لیاقت این را دارد که در زمین بهتری بازی کند.» واقعا این حرف درست است و مسئولان باشگاه های فوتبال ما باید همانقدر که در نقل و انتقالات به فکر بازیکنان چندین میلیاردی هستند به فکر زمین های مناسب تمرین و مسابقه باشند تا در کنار ترکاندن بمب های خبری جذب بازیکن زمین مناسبی هم برای تمرین و بازی این ستاره ها داشته باشند.

بازگشت هفته

جواد خیابانی گزارشگر با سابقه تلویزیون هم مسابقه پرسپولیس و تراکتور تبریز را با قدرت گزارش کرد آن هم در حالیکه در هفته گذشته عنوان شد جواد خیابانی بیمار است و در بیمارستان بستری شده اما خیابانی در این مورد به خبرنگاران گفت:« امیدوارم هم‌وطنان عزیزم هرجا که هستند، خوب و سلامت باشند. از همه‌ی عزیزانم که در چند روز گذشته جویای احوال بودند بسیار سپاسگزار هستم. راستش را بخواهید من خوب هستم و بیمار نیستم. مورد قلبی هم بخدا نداشتم. شاید آن عزیزی که قصد شوخی داشته یا به دروغ خبری را منتشر کرده، خودش بیمار باشد که برای او آرزوی شفا دارم! من حال خوبی دارم و از هم‌وطنان مهربانم ممنون هستم.»

* گل مدرسه ای استقلال

محمد محبی گل اول استقلال را به گل گهرسیرجان زد او نقش پررنگی هم در این گل و هم در برد تیمش مقابل گل گهر داشت. محبی حدود 50 متر پابه توپ حرکت کرد، پشت محوطه جریمه توپ را پاس داد و سپس در محوطه شش قدم حریف با پاس خوبی که نصیبش شد گلزنی کرد. می توان این گل استقلال را یک گل مدرسه ای نامید گلی که البته بیشتر حاصل تلاش و دوندگی محبی بود.

* رژه آتش نشان ها

با وجود اینکه یکی دو روز از 7 مهر روز آتش نشان گذشته بود اما در دیدار بازی پرسپولیس و تراکتور از خانواده دو شهید آتش نشان تقدیر شد و همچنین چند دستگاه موتور آتش نشان ها هم قبل از بازی در پیست ورزشگاه رژه رفتند.

قیچی هفته

امین قاسمی نژاد مهاجم تیم گل گهرسیرجان در دقیقه 90+2 با یک قیچی برگردان در محوطه جریمه تیم خودی یک پنالتی به استقلال هدیه داد پنالتی که باعث شد گل گهر سه امتیاز را هم تقدیم حریف کند. قاسمی نژاد قطعا تلاش داشت تا لحظه های اخر به تیمش کمک کند اما یک حرکت اشتباه باعث باخت تیمش شد. 

* برد بعد از کلی بهانه تراشی

سیدمهدی رحمتی حدود دو هفته است که علیه سازمان لیگ و برنامه ریزی مسابقات مصاحبه می کند و مدام نق می زند که چرا باید قبل از بازی ملوان و فولاد مقابل ملوان بازی کنند! اما وقتی تیمش در همین بازی برنده می شود قطعا باید خوشحال باشد. هواداران آلومینیوم اراک هم بخاطر اینکه بعد از 4 هفته ناکامی پیروز شدند قطعا دلشان شاد شده است. 

اولین های هفته

اولین های فصل این هفته هم جالب توجه است، اولین شکست پرسپولیس، اولین باخت گل گهر سیرجان، اولین برد تیم ذوب آهن بعد از 6 تساوی متوالی و اولین برد پرگل نساجی قابل توجه بود. سه تیم فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و مس رفسنجان سه تیم بدون شکست فصل هستند.

زشتی های هفته

تاخیر هفته و تغییر ساعت!

 مسابقه پرسپولیس و تراکتور تبریز که قرار بود ساعت 17:30 آغاز شود به دلیل مشکلات فنی نور ورزشگاه با 32 دقیقه تاخیر آغاز شد. این در حالی بود که ابتدا قرار بود این مسابقه ساعت 18:30 آغاز شود که ساعت این مسابقه تغییر کرد. البته در این هفته هم یک مسابقه دیگر هم ساعتش تغییر کرد و نساجی و نفت هم زمان بازی اش تغییر کرد. 

* غیبت سرمربیان در نشست های خبری

متاسفانه ویروس بی محلی به اهالی رسانه در لیگ برتر دوباره به جان لیگ برتر افتاده و سرمربیان تیم ها در حرکتی غیرحرفه ای و غیرمسئولانه در نشست های خبری قبل و بعد از مسابقه کمتر شرکت می کنند. از ساکت الهامی سرمربی هوادار تهران گرفته تا مورایس سرمربی سپاهان اصفهان و بردیف مربی تراکتور و... با این حال زشت ترین اتفاق در اراک رخ داد جایی که میزبان به پیروزی رسید اما سید مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم و مازیار زارع سرمربی ملوان در کمال تعجب بدون حضور در نشست خبری ورزشگاه را ترک کردند! جالب تر اینکه رحمتی حضور در نشست خبری بعد از بازی را برای خود واجب نمی بینید اما در برنامه زنده تلویزیونی استانی حدود 20 دقیقه زنده صحبت می کند! 

جنجال هفته

ساپینتو در دقیقه 90+3 مسابقه با گل گهرسیرجان و بعد از اینکه از سوی داور اخراج شد رفتاری زشت و زننده انجام داد. رفتاری که باعث شد مربی و مدیرتیم گل گهر آن را با رفتار لات های چاله میدان مقایسه کنند! کارشناسان داوری هم بر برخورد انضباطی شدید با سرمربی پرتغالی استقلال تاکید کردند. این مربی انگار فراموش کرده بود که در زمین فوتبال است و آن را با جایی دیگر اشتباه گرفت. شاید اگر اطرافیانش نبودند او حتی داور را کتک می زد! به هر حال با توجه به رای کمیته انضباطی بعد از بازی با ملوان که یک جلسه محرومیت تعلیقی داشت این مربی در هفته هشتم محروم است و نمی تواند روی نیمکت استقلال بنشیند.

* فحاشی پرتغالی؟!

مربیان فوتبال ما انگار علاقه خاصی به زبان های خارجی دارند و به جز انگلیسی در زبان های دیگر خارجی مثل پرتغالی هم مطالعاتی داشته اند چون سعید الهویی مربی گل گهر مدعی شد که سرمربی استقلال به زبان پرتغالی فحاشی کرده است! البته الهویی گفته زبان پرتغالی بلد است و متوجه فحاشی های سرمربی استقلال شده است. البته الهویی به مربی پرتغالی توصیه کرده که به مسایل فنی توجه کند این مربی از کمیته انضباطی هم خواست برخورد قاطعی با فحاشی های این مربی صورت پذیرد.

* بهانه هفته

جواد نکونام بعد از تساوی مقابل مس کرمان به شدت عصبانی و ناراضی بود و به همین دلیل در نشست خبری هم از خجالت باشگاه خودش درآمد و گفت که باشگاهش زور برای اعتراض ندارد و هم علیه شیوه بازی تیم حریف صحبت کرد. این چندمین مرتبه است که نکونام در این فصل از شیوه دفاعی حریفانش گلایه می کند!

جواد جان بهتر است گاهی به شیوه بازی تیم خودش مقابل تیم های دیگر لیگ بخصوص استقلال و پرسپولیس هم توجه کنی! آیا فولاد همیشه تهاجمی بازی می کند؟ نکته دیگر اینکه بازی شما با مس کرمان 100 دقیقه طول کشید اصلا تیم حریف 50 دقیقه وقت کشی کرد شما بازهم 50 دقیقه برای گلزنی فرصت داشتی! برادر درست نیست که بعد از یک تساوی خانگی دیگر اینگونه بهم بریزی و حتی پای طلب چند سال قبلت از تیم ملی را وسط بکشی!




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6124