printlogo


دشمنی غرب با ایران تاریخی است / کشورهای غربی حتی اجازه ورود دارو به کشور را نمی‌دهند
کد خبر: 6136
استاد دانشگاه تهران با بیان این که دشمنی غرب با ایران تاریخی است، گفت: کشورهای غربی حتی اجازه ورود دارو به کشور را نمی‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با مردم کشورمان اظهار داشت: در روزهای اخیر جبهه‌گیری‌ها و اقداماتی از سوی کشورهای غربی به بهانه حمایت از مردم کشورمان صورت می‌دهند که در نوع خود قابل‌بحث است به‌عنوان‌مثال به بهانه‌ای همدردی با مردم ایران پرچم کشورمان را بر روی آبشار نیاگارا انداختند.
وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشته باشیم که هرگز دل این کشورها برای ملت ایران و این سرزمین نسوخته و نخواهد سوخت و اتفاقاً برعکس آن‌ها از هیچ دشمنی با ایران دریغ نمی‌کنند.
صادقی نسب ابراز داشت: در جامعة اندیشه‌ای غرب همواره ایران را به‌عنوان دشمن تاریخی خودشان می‌دانند به‌طوری‌که ایران را نماد شرق می‌بینند.
وی افزود: در طول تاریخ غربی‌ها از هر وسیله‌ای برای ضربه‌زدن به کشورمان فروگذار نبودند و همواره در تلاش بودند که ایران را در سلطه خودشان نگه دارند.
استاد دانشگاه تهران به تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: تحریم‌هایی که در دهه‌های اخیر از سوی غرب علیه کشورمان وضع شده در تاریخ بشریت بی‌سابقه است، در واقع یک محاصره کامل اقتصادی را فراهم کرده‌اند.
وی افزود: این تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که حتی اجازه نمی‌دهد دارو وارد کشور شود که مشکلات عدیده‌ای را برای بیماران پروانه‌ای و سایر بیماران خاص به وجود آورده است.
صادقی نسب تأکید کرد: این سطح از تحریم ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارد؛ بلکه نشانگر یک دشمنی ذاتی و ریشه‌ای است که با یک ملت است.
وی بیان داشت: در لندن، نیویورک، پاریس و ... هیچ کسی دلش برای مردم ایران نمی‌سوزد؛ بلکه برعکس آن‌ها دوست دارند که ایران همیشه در بحران و عقب‌ماندگی باشد تا از قدرت شرق کاسته شود.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید به این موضوع هم اشاره کنم که اگر اعتراض و مطالبه‌ای وجود دارد باید شنیده شود؛ اما از مسیر درست و صحیح آن و مسئولان نیز باید در جهت حل این مطالبات گام بردارند.
وی به اهمیت شایسته‌سالاری اشاره کرد و گفت: در سخنرانی اخیر رئیس مجلس نیز در مشهد به این مهم اشاره شد که باید از انسان‌های شایسته بهره گرفته شود تا با حل چالش‌ها و بحران‌ها زمینه رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6136