printlogo


علی‌آبادی: آینده کشتی فرنگی در گِرو پشتوانه‌سازی است
کد خبر: 6225
دارنده مدال نقره کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ گفت: مهم‌ترین راه پیشرفت در کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی و اجرای درست چرخه انتخابی تیم ملی است تا بتوان این خلاء را رفع کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در حالی روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه در اسپانیا برگزار شد که تیم ایران با سه مدال طلای پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم و سیددانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم و سه برنز امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم در جایگاه اول جهان قرار گرفت.

رحیم علی‌آبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کسب این قهرمانی در امیدهای جهان به طور قطع حرکت قابل قبولی بود که توسط ملی‌پوشان رخ داد. باید اذعان داشت که هر زمان به رده پایه توجه کردیم شاهد کسب نتایج ارزشمندی در کشتی خواهیم شد.

وی ادامه داد: در رقابت‌های جهانی امیدها با توجه به نبود روسیه و بلاروس، حریفان خوب و قدرتمندی از سایر کشورها حضور داشتند. رقبای ملی‌پوشان در اسپانیا در سطح بالایی بودند و نبود روس‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانست خللی در موفقیت و کسب جایگاه تیم ملی داشته باشد. حرکتی که در بخش نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها شاهد هستیم، نوید آن را می‌دهد که با پوست اندازی در تیم ملی شاهد آینده روشن برای کشتی فرنگی ایران خواهیم بود.

دارنده مدال نقره و برنز جهانی ماردل پلاتا و تهران گفت: دیده نشدن هیئت‌ها و مربیان در کشتی فرنگی یکی از مشکلاتی بود که بسیاری از پیشکسوتان به آن معترض بودند. با حضور حسن رنگرز در کادر فنی و دیدگاه فدراسیون در این رابطه امیدواریم شاهد توجه بیشتر به بخش پایه‌ها و نتایج خوبی در این ورزش مدال‌آور باشیم. به طور قطع آینده کشتی فرنگی بهتر از گذشته خواهد بود و توانایی نفرات بیشتر به چشم خواهد آمد.

علی‌آبادی در پاسخ به اینکه بسیاری از پیشکسوتان به نحوه اجرای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی و دیدگاه بنا انتقاد دارند؛ شما چگونه این موضوعات را می‌بینید گفت: آقای بنا، سبک و ایده خودش را داشت و در کشتی نیز با سبک خودش نفرات را انتخاب می‌کرد. اگر به دنبال آن هستیم تا هیئت‌ها، لیگ برتر و مربیان دیده شوند، باید پشتوانه‌سازی به صورت صحیح اجرا شود.

وی تصریح کرد: یکی از علت ناکامی کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی بزرگسالان در بلگراد، افت بدنی و فنی بود که نتوانستد توانایی خود را نمایش دهند. خستگی در بدنسازی باعث شد که نفرات نتوانند توانایی خود را به نمایش بگذارند. با توجه به حضور چندین ساله کشتی‌گیران در ترکیب تیم ملی، ولی به علت برخی ملاحظات و افت بدنی نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی تهران با تاکید بر اجرای عادلانه چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، تصریح کرد: به طور قطع چرخه خوب و ایده‌آلی را خواهیم دید که نفرات آن برخواسته از رقابت‌های قهرمانی کشور، لیگ برتر و سایر رویدادها خواهند بود. در کشتی مدال همیشه ملاک عمل ورزشکار نیست بلکه روح و منش پهلوانی باید در این ورزش نهادینه شود، ورزشکار باید در کنار ورزش قهرمانی نیز به روح جوانمردی نیز توجه کند.

وی با اشاره به در پیش بودن جام جهانی باکو در اواسط آبان ماه، یادآور شد: با تغییر کادر فنی، رنگرز توانست در زمان محدود موفقیت خوبی را در رده کمتر از ۲۳ سال بدست آورد، به طور قطع جام جهانی می‌تواند به تجربه نفرات کمک به سزایی کند تا در آینده نتیجه خوبی را برای کشتی فرنگی شاهد باشیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6225