printlogo


تقلای آمریکا برای نمایشی ضدایرانی در سازمان ملل و حمایت از آشوب‌ها
کد خبر: 6239
دولت آمریکا در پی گزارش تفصیلی جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، در تقلا برای برگزاری نمایشی ضد ایرانی در سازمان ملل در قالب نشست غیررسمی شورای امنیت در حمایت از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران با اهداف خاص سیاسی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،منابع دیپلماتیک در پی تقلای واشنگتن  برای برگزاری نشستی غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگار ایرنا گفتند که آمریکا به همراه آلبانی در تداوم دخالت در امور داخلی ایران، در پی برگزاری این نشست در روز چهارشنبه هفته جاری هستند.

منابع دیپلماتیک افزودند: این اقدام آمریکا واکنشی به گزارش جامعه اطلاعاتی ایران - وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران - درباره عوامل پشت پرده اغتشاشات در ایران است.

منابع دیپلماتیک تصریح کردند: آمریکا به جای پاسخگویی به موارد ذکر شده در گزارش متقن جامعه اطلاعاتی ایران، با فرار به جلو، درحال نمایش حمایت از حقوق بشر بصورت گزینشی و با اهداف خاص سیاسی است.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی است که به دنبال راههایی برای تقویت تحقیقات مستند و مستقل درباره ناآرامی های ایران است.

دولت جو بایدن از زمان آغاز ناآرامی ها در ایران در پی درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی در شهریور ماه، به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی درقبال تهران، در تلاش برای تداوم آشوب ها تحت عنوان حقوق بشر و دموکراسی است و اکنون بجای پاسخگویی به گزارش جامعه اطلاعاتی ایران در پی برگزاری نمایش حقوق بشری در سازمان ملل است.

همزمان با تقلای دیپلمات های آمریکایی در سازمان ملل، ۱۳ نفر از قانونگذاران آمریکایی نیز با ارسال نامه ای به شرکت های بزرگ فناوری، از آنها خواستند که دسترسی آشوبگران به ابزارهای آنلاین را تسهیل کنند.

این نامه که به ابتکار تام مالینوفسکی نوشته شده و قانونگذارانی چون رابرت منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امضا کرده اند، از مدیران شرکت های گوگل، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت و دیجیتال اوشن می خواهد که هر چه سریعتر و به صورت قانونی، ابزارهای مورد نیاز معترضان را برای دور زدن ممنوعیت های دولتی بر اینترنت فراهم کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اول مهرماه  (۲۳ سپتامبر) با صدور مجوز عمومی به مشخص کردن برخی از مبادلاتی پرداخت که در حوزه تأمین اینترنت برای ایران از شمول تحریم‌ها معاف هستند و در این دستورالعمل موسوم به «دستورالعمل عمومی D-۲» به مشخص کردن ۶ مورد پرداخته بود که مبادلات آنها از شمول تحریم‌ها معاف هستند.

این در حالی است که سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: آمریکا نه تنها نسبت به اجرای قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در عدم اعمال تحریم علیه غذا و داروی ایران خودداری می کند بلکه با اعمال دوره ای جدیدی از تحریم‌ها، به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، عمداً تعهد خود را برای تبعیت از این فرمان نقض کرد.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز جمعه  در بیانیه مشترکی به مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران پرداختند.

در این بیانیه مشترک آمده است: مستندات اطلاعاتی موجود نشان می ­دهند سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس­‌های جاسوسی هم پیمان و نیابتی ­های مُرتجع، پیش از آغاز آشوب­‌ها، به شیوه‌هایی که اشاره خواهد شد برای راه­ اندازی یک غائله ­ی سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملّت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه ­سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود.

در بیانیه وزارت اطلاعات ایران و سازمان اطلاعات سپاه آمده است: طبق اطلاعات موجود نقش اصلی را در این میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (C.I.A) به عهده داشت و از همکاری نزدیک سرویس اطلاعات خارجی انگلیس خبیث، سرویس اطلاعات خارجی رژیم کودک­ کش صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی اَشرافیت بَدَوی آل سعود و چند کشور دیگر برخوردار بود. اطلاعات معتبری در اختیار است که برنامه ­ریزی و اجرای عملّیاتی بخش عمده ­ی آشوب­‌ها توسط سرویس موساد با همکاری شقی­ ترین گروهک­ های تروریستی صورت گرفته است.

این بیانیه مشترک می افزاید: شایان ذکر است که پیش از حادثه‌ی اخیر و از سال گذشته، ائتلاف مذکور، موضوعات و مناسبت­ های دیگری را برای آغاز آشوب­ ها طراحی کرده بودند که با الطاف حضرت احدیت و تلاش ­های سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه­ ی اطلاعاتی پرافتخار کشور خنثی شده بودند؛ مقاطعی همچون سالگرد برخی وقایع سال­‌های گذشته، مقطع اجرای طرح بزرگ و ملّی مردمی ­سازی یارانه­‌ها در اوایل سال جاری، و پروژه­ی آمریکایی کشف حجاب در ۲۱ تیرماه گذشته و ...



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6239