printlogo


حمایت از برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت
کد خبر: 6284
امام جمعه تهران گفت: اقدامات و برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت با شتاب بیشتری دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،از بنیاد برکت، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد با اشاره به مساله افزایش جمعیت و تهدید نسل خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور در آینده به پیری جمعیت دچار نشود فرصت کمی باقی است و اگر اقدامات اصولی انجام نشود پنجره جمعیتی کشور برای مدت طولانی بسته خواهد شد. در این زمینه باید از اقدامات و برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت تجلیل و حمایت کرد.

وی که در مراسم یادواره شهدای نهضت اسلامی که به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، سخن می‌گفت، ضمن تمجید از ستاد اجرایی فرمان امام به خاطر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از عوامل موفقیت این شرکت‌ها را استفاده از نیروهای جوان و نخبه دانست و گفت: اگر نقشه راه، درست تشخیص داده شود و همه اهداف به خلق ارزش افزوده با دانش، سوق پیدا کند، کشور در مسیر توسعه شتاب بیشتری می‌گیرد.

امام جمعه تهران پس از رونمایی کتاب «پانزده خرداد، شصت سال بعد» که به همت بنیاد ۱۵ خرداد و با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شده است، گفت: استقامت امثال شهید طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی در مسیر الهی، از آنها چهره‌ای ماندگار ساخته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به دغدغه امام و شهدا پیرامون استقامت در راه انجام وظیفه، تشخیص صراط مستقیم را از ویژگی‌های مجاهدین حق دانست و افزود: انسان در تراز قرآن یک مربی دارد که خداوند متعال است. این بندگی در مقام سخن، کار ساده‌ای است اما در مقام عمل، نفس اماره تلاش می‌کند انسان را از مسیر الهی دور کند؛ لذا همه ما وظیفه داریم هر روز خودمان را بسنجیم که مبادا از صراط مستقیم خارج شویم.

امام جمعه تهران با بیان اینکه فرعون نفس اجازه نمی‌دهد انسان در مسیر الهی بماند اظهار داشت: ممکن است انسان اظهار بندگی بکند اما استقامت در این راه، کار دشوارتری است. تمام شخصیت این دو شهید بزرگوار در ایمان‌شان تجلی نیافته است، بلکه استقامت در راه حق، آنها را تبدیل به چهره‌هایی برجسته کرده است.

اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حمایت از بیماران صعب‌العلاج سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: بنیاد ۱۵ خرداد اقدامات موثری را در حوزه سلامت و حمایت از بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان انجام داده است.

عارف نوروزی با تشریح فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت از جمله اهدای وام قرض الحسنه به زوجهای نابارور، غربالگری های اسکلتی- حرکتی، پوسیدگی دندان و تنبلی چشم برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، اجرای طرح مثبت حرکت ۱ و ۲، راه اندازی پارک ویژه معلولین و سالمندان، استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار، تجهیز مراکز درمانی محلات محروم، حمایت از کودکان محروم ناشنوا و ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرخواران ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد یکی از تشکیلات کمک‌رسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه سلامت است که اقدامات موثری در زمینه حمایت از بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور در غرب تهران توسط بنیاد ۱۵ خرداد در حال تکمیل است، اظهار کرد: این بیمارستان در فاز نخست با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع و در ۲۲ طبقه در یک زمین سه هکتاری در حال ساخت است و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ پارکینگ هم دارد که به شکلی طراحی شده است؛ که در مواقع اضطراری بتوان از آن‌ها به عنوان یک فضای بیمارستانی مضاعف استفاده کرد.

نوروزی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خدماتی که این بیمارستان در زمان بهره برداری قرار است ارائه دهد استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی روز دنیا در حوزه درمان بیماران مبتلا به سرطان است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت اسلامی گفت: ما امروز هرچه داریم از برکت رهبر کبیر انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه تاسیس ستاد اجرایی فرمان امام، این مجموعه را یکی از یادگاری‌های امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: تشکیلات ستاد، یک تشکیلات جهادی است که با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌آفرینی و خدمت به نیازمندان در راستای خدمات مورد تائید حضرت امام فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام با هدف خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به احداث و واگذاری پالایشگاه ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی متعددی در کشور نموده است خاطرنشان کرد: ما باید بیشتر از قبل مردم را در جریان این فعالیت‌ها قرار دهیم چرا که دشمن از عظمت این فعالیت‌ها آگاه است و به همین دلیل نمی‌خواهد این اقدامات به چشم بیاید. اگر ما بی‌خاصیت باشیم که دشمن حمله نمی‌کند. اینکه می‌بینیم دشمن در حال حمله است یعنی ما تاثیرگذار هستیم.

حضور برخی از چهره های هم دوره با شهیدان حاج اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی و مبارزان دوران منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچون جواد منصوری، اسدالله بادامچیان و فضل الله فرخ و رونمایی از کتاب «پانزده خرداد، شصت سال بعد» با حضور علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تجلیل از جایگاه شهیدان اسماعیل حاج رضایی، طیب حاج رضایی، همچنین عزت‌شاهی (مطهری) از مبارزان علیه حکومت ستمشاهی پهلوی و تقدیر از نویسندگان و پژوهشگران برگزیده حوزه تاریخ انقلاب اسلامی همچون دکتر موسی حقانی، محمدجواد بگلو، جمیل موحدی، حجت الاسلام فخرزاده و...از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6284