printlogo


غول‌کُش‌های ۲۰۱۴ به دنبال تکرار تاریخ‌سازی
کد خبر: 6304
کاستاریکا می‌خواهد همانند جام جهانی سال ۲۰۱۴ که از گروه مرگ صعود کرد، این بار هم غول‌ها را حذف کند و شگفتی‌ساز شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در گروه پنجم مسابقات باید با ژاپن، اسپانیا و آلمان پیکار داشته باشد. آنها برای ششمین بار به جام جهانی می‌رسند و می‌خواهند همانند سال ۲۰۱۴ از گروه مرگ بالا بیایند و همه را شگفت‌زده کنند.

طریقه‌ی صعود:

کاستاریکا در منطقه‌ی کونکاکاف و در گروهی هشت تیمی رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داد. آنها با امتیاز مشترک نسبت به آمریکا در رده‌ی پایین‌تر یعنی چهارم قرار گرفتند و راهی پلی‌آف شدند. بازی سرنوشت‌سازی بین سه‌رنگ‌ها و نیوزیلند به انجام رسید و این کاستاریکا بود که توانست با یک گل به برتری برسد و مجوز حضور را در قطر اخذ کند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ غول‌کُش‌های ۲۰۱۴ به دنبال تکرار تاریخ‌سازی

سابقه در جام جهانی:

انتخاب‌شده‌ها قرار است برای ششمین بار طعم حضور در جام جهانی را بچشند. آنها اولین مرتبه در سال ۱۹۹۰ به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان راه یافتند و در ادامه طی سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ موفق به حضور شدند و حالا می‌خواهند برای نخستین بار سه حضور متوالی را تجربه کنند. کاستاریکایی‌ها فقط طی سال‌های ۹۰ و ۲۰۱۴ از گروه خود بالا رفتند و در الباقی دوره‌ها در مرحله ی گروهی با جام وداع کردند.

بهترین عملکرد:

باید به برزیل برویم. سال ۲۰۱۴ بود و کاستاریکا در اوج بدشانسی با تیم‌های ایتالیا، انگلیس و اروگوئه در گروه مرگ قرار گرفت. کسی برای آنها شانسی قائل نبود. آنها با حساب سه بر یک از سد لاسلسته گذشتند تا نگاه‌ها را به سمت خود خیره کنند. در ادامه نوبت به پیروزی یک بر صفر مقابل ایتالیا رسید. سه‌رنگ‌ها صعودشان را مسجل کردند و با تساوی مقابل انگلیس در صدر جدول جای گرفتند و راهی دور دوم شدند. ایتالیا و انگلیس با سابقه‌ی پنج قهرمانی در همان مرحله‌ی نخست به خانه برگشتند.

شگفتی‌سازی شاگردان خورخه لوئیز پینتو ادامه داشت. آنها با یونان به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی از سد رقیب خود گذشتند. در دور یک‌چهارم پدیده‌ی بازی‌ها به مصاف هلند رفت. با خوش‌شانسی‌ای که نصیب‌شان شد کار بازهم به ضربات پنالتی رفت اما تیم کرول نمایشی بهتر نسبت به کیلور ناواس داشت و کاستاریکا در مرحله‌ی یک‌چهارم حذف شد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ غول‌کُش‌های ۲۰۱۴ به دنبال تکرار تاریخ‌سازی

سرمربی:

لوئیز فرناندو سوارزِ کلمبیایی سرمربی کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. او پس از ۱۶ سال قرار است یک بار دیگر طعم حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را بچشد. این سرمربی ۶۲ ساله در جام جهانی آلمان، توانست اکوادور را برای اولین و آخرین بار به دور دوم بفرستد و حالا در قامت هدایت‌کننده سه‌رنگ‌ها باید دید چه نمایشی خواهد داشت. روزهای خوش کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز با یک مربی کلمبیایی بود.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ غول‌کُش‌های ۲۰۱۴ به دنبال تکرار تاریخ‌سازی

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

ژاپن: چهار بازی: سه باخت، یک مساوی، صفر برد

اسپانیا: سه بازی: یک مساوی و ۲ باخت

آلمان: یک بازی: یک باخت/ ۴ خورده و ۲ زده

ستاره:

همچنان کیلور ناواس، ستاره‌ی اصلی کاستاریکا به حساب می‌اید. دروازه‌بان نیمکت‌نشین پاریسن‌ژرمن احتمالا در آخرین جام جهانی‌اش به دنبال این است تا بتواند در کنار بازیکنان و جوان و اندک باقیمانده‌های نسل ۲۰۱۴ کاستاریکا را به موفقیتی دیگر برساند. جوئل کمپل و برایان روئیز همچنان جزو نفرات سه‌رنگ ها برای جام جهانی هستند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ غول‌کُش‌های ۲۰۱۴ به دنبال تکرار تاریخ‌سازی

برنامه‌ی بازی‌ها:

چهارشنبه ۲ آذر: اسپانیا- کاستاریکا ساعت ۱۹:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: ژاپن- کاستاریکا ساعت ۱۳:۳۰

پنجنشبه ۱۰ آذر: کاستاریکا- آلمان ساعت ۲۲:۳۰




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6304