printlogo


تلاش بسیج برای رفع تعهد مالی شرکت‌های تولیدی بدهکار به بانک/ مشکلات 700 بنگاه رفع شد
کد خبر: 6369
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: با تشکیل کارگروه ملی اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بررسی و رفع می‌شود، در این زمینه مشکلات 2400 واحد تولیدی احصا و تاکنون مشکلات 700 بنگاه هم برطرف شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حمیدرضا الله‌بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با تشکیل کارگروه ملی اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بررسی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود رفع می‌شود، در این زمینه مشکلات 2400 واحد تولیدی را شناسایی کردیم و تاکنون مشکلات 700 بنگاه هم برطرف شده است.

وی ادامه: یک‌هزار عارضه در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی شناسایی و رفع موانع شد و همچنین‌ به رشد و توسعه و تثبیت اشتغال در بنگاه‌های تولیدی کمک شد، برخی از واحدها مشکلاتی با سازمان تأمین اجتماعی داشتند، همچنین مشکل سرمایه در گردش، مشکل مالیاتی و قوانین مزاحم کسب و کار نیز از دیگر مشکلات بنگاه‌ها بود که با هماهنگی مجلس، قوانین درهم تنیده و مزاحم کسب و کار را اصلاح خواهیم کرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: بسیج تلاش می‌کند با تسهیل‌گری، مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کند، مثلاً مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را با بانک‌ها مطرح و آن را برطرف می‌کند، همچنین تلاش ‌می‌کنیم واحدهایی که به خاطر بدهی، به تملک بانک‌ها درآمده‌اند به خود تولیدکنندگان برگردانیم و دوباره ظرفیت تولید احیا شود.

وی‌ ادامه داد: بسیج از تجربه بازنشسته‌ها نیز استفاده می‌کند و مشکلات واحدهای تولیدی را با رئیس سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان می‌گذارد و در حد توان به حل این مشکلات کمک می‌کند.

الله‌بداشتی همچنین از طراحی نشان اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: معیارهای افرادی که مشمول نشان اقتصاد مقاومتی می‌شوند را به زودی تدوین می‌کنیم و کسانی که به دریافت این نشان نائل می‌شوند در آینده نزدیک معرفی می‌شوند.

وی ‌‌دو مأموریت اصلی شامل مأموریت عمومی و تخصصی را برای بسیج  کارگری در نظر گرفت و گفت: در اغلب کارخانجات، حوزه بسیج یا پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد و همچنین گروه‌های تخصصی و عمومی در بسیج اقشار شکل گرفته است که مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی می‌شوند.

به گفته مسئول بسیج کارگران و کارخانجات، بسیج در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا به کمک مردم می‌شتابد.

الله‌بداشتی اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا واحدهای تولیدی، شیفت خدمت راه‌اندازی کردند، بخشی از حقوق یک روز کاری توسط کارگران به عنوان شیفت ایثار برای کمک مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی اختصاص یافت و این بسته‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافت.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات اضافه کرد: در حوزه مأموریت تخصصی بسیج برای رفع موانع تولید در بنگاه‌ها گروه‌های جهادی تخصصی شکل گرفته و مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و برای رفع این مشکلات اقدام می‌کند، اگر مشکلات واحد تولیدی در کارگروه شهرستان قابل رفع بود انجام می‌شود‌ وگرنه در کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها یا ستاد تسهیل کسب و کار و یا در کارگروه ملی مشکلات آنها بررسی و رفع می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6369