printlogo


​ ورزش همگانی باید رایگان و آسان در اختیار مردم باشد / خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند
کد خبر: 6548
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با بیان این که خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند، گفت: ورزش همگانی باید رایگان و آسان در اختیار مردم باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام مهدی پناهی در میزگرد اهمیت ورزش همگانی و ضرورت توسعه آن در کشور اظهار داشت: ما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم از عمده دلایلی که به ورزش ما آسیب می‌زند گاهی ضعف در قوانین است و گاهی ضعف در اجرا؛ لذا در برنامه هفتم توسعه تلاش کردیم بسته‌ای آماده شود که این دو ضعف پوشش داده شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و توسعه آن در جامعه، اظهار داشت: گاهی اوقات مشکل قوانین ورزش ما در حوزه برنامه است و گاهی در حوزه بودجه است که باید این دو مشکل به‌صورت ریشه‌ای مرتفع شود.

حجت‌الاسلام پناهی ادامه داد: امروز ورزش و ورزش همگانی با این رقم‌هایی که به آن تزریق می‌شود نمی‌تواند در جامعه و کشور نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با اشاره به بودجه اندک ورزش همگانی ابراز داشت: وقتی بودجه یک فدراسیون به نام ورزش‌های همگانی در سال گذشته چیزی حدود ۱۰ میلیارد بوده، چگونه می‌تواند برای ۸۰ میلیون جمعیت کشور ورزش همگانی را توسعه دهد البته تمام وزارتخانه‌ها و نهادها باید به توسعه ورزش همگانی کمک کنند؛ از طرفی وقتی دولت در کشور باشگاه‌داری می‌کند و مجبور است بودجه خود را صرف برخی باشگاه‌های ویژه کند، این مسئله باعث می‌شود خیلی از بودجه‌هایی که باید در ورزش همگانی هزینه شود به‌ناچار توسط دولت در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هزینه کند که این یک آسیب جدی برای ورزش همگانی است.

خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند

وی با اشاره به باشگاه‌داری دولت تأکید کرد: خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی در کشور بسیار کمک خواهد کرد. البته اعتقاد ما این است که باید معاونت توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان باید به سازمان ورزش همگانی با بودجه مستقل اما ذیل وزارت ورزش تبدیل شود.

باید مدیران ناکارآمد در ورزش را کنار زد

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه بیان کرد: گاهی هم ضعف موجود در ورزش همگانی ضعف در اجرا به دلیل افراد ناکارآمد است که باید نسبت به اصلاح این ساختارها و تغییر مدیران ناکارآمدی که امروز دغدغه ورزش همگانی در کشور را ندارند، تلاش شود.

 

​ ورزش همگانی باید رایگان و آسان در اختیار مردم باشد / خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند

مجلس اهتمام ویژه‌ای نسبت به بودجه ورزش کشور داشته باشد

 

حجت‌الاسلام پناهی با اشاره به نقش نمایندگان در خصوص بودجه ورزش، تأکید کرد: توصیه ما به مجلس این است که نسبت به مواد قانونی که می‌تواند به ورزش کشور کمک کند اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز ماده ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده تا حدودی توانسته به جامعه ورزش کشور کمک کند؛ اما وقتی کف میدان را نگاه می‌کنیم هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه عنوان داشت: امروز در مباحث فرهنگی ورزش و توسعه ورزش همگانی با کمبود شدید منابع مواجه هستیم.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ادامه داد: ظرفیت‌های ورزشی و هنری ما سرمایه‌های این مملکت هستند که باید به لحاظ فرهنگی و تخصصی از آنها مراقبت کنیم تا بتوانند امیدوارانه فعالیت خود را در کشور دنبال کنند.

نیازمند توسعه ورزش همگانی در کشور هستیم

وی افزود: در ورزش همگانی هم تأکید می‌کنیم همه کمک کنند چرا که جامعه ما به‌شدت محتاج ورزش همگانی است و ورزش همگانی بسیاری از مشکلات را می‌تواند مرتفع کند و باعث ایجاد نشاط و دوستی‌های پایدار می‌شود و بسیاری از آسیب‌هایی که در خانواده ها وجود دارد از طریق توسعه ورزش همگانی از بین می‌رود یا به حداقل می‌رسد. برنامه‌های خانوادگی ورزشی باید تقویت شود که این برنامه‌ها می‌تواند در تحکیم روابط خانوادگی تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و توسعه آن در جامعه، اظهار داشت: به دلیل اینکه عموم مردم درگیر اشتغال هستند و نمی‌توانند ورزش را به‌صورت حرفه‌ای و یا قهرمانی دنبال کنند پرداختن به ورزش همگانی به‌عنوان هم مقوله پیشگیرانه و هم مقوله‌ای که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های نقش داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

همه ارگان‌ها و نهادها برای توسعه ورزش همگانی اهتمام داشته باشند

وی ادامه داد: توصیه بر این است که همه ارگان‌ها و نهادها نسبت به توسعه ورزش همگانی چه در حیطه کاری خودشان و چه در سطح جامعه یک اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه اضافه کرد: امروز اگر با جامعه‌ای درگیر باشیم که با افسردگی مفرط درگیر باشد این جامعه نمی‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد و اگر بخواهیم این بازدهی را افزایش دهیم قطعاً باید آن مقوله‌هایی که باعث ایجاد نشاط در سطح جامعه می‌شود؛ مانند ورزش همگانی، در جامعه حرف اول را بزند.

 

امروز جامعه ما به‌شدت به سمت کم‌تحرکی حرکت می‌کند

 

حجت‌الاسلام پناهی ادامه داد: امروز آمارها می‌گوید که جامعه ما به‌شدت به سمت کم‌تحرکی حرکت می‌کند و این یک فاجعه است. حتی اگر نسبت به این مسئله مراقبتی در جامعه نشود تا چند سال آینده کم‌تحرکی در بین بانوان که از آقایان بیشتر است به چیزی حدود ۹۰ درصد خواهد رسید و این یک زنگ خطر بسیار بزرگی است که اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

برخی از وسایل ورزشی در پارک‌ها بیشتر آسیب‌زا است

حجت‌الاسلام پناهی اضافه کرد: مردم باید دسترسی آسان به تجهیزات ورزشی داشته باشند البته تجهیزاتی که مستقر می‌شود نباید تجهیزات آسیب‌زا برای بدن باشد. برخی از این دستگاه‌هایی که در پارک‌های سطح کشور نصب شده و می‌شود به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دستگاه‌هایی است که به بدن آسیب وارد می‌کند.

ورزش همگانی باید رایگان و آسان در اختیار مردم باشد

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه گفت: ورزش همگانی ورزشی است که باید به‌صورت رایگان و آسان در اختیار همه مردم قرار بگیرد و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم به لحاظ روحی، جسمی، فکری داشته باشیم باید نسبت به ورزش همگانی یک اهتمام جدی داشته باشیم.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های علمیه در خصوص ورزش همگانی گفت: حوزه علمیه بخشی از جامعه است، امروز معضل ورزش همگانی برای همه کشور است.

وی ادامه داد: امروز فعالیت‌هایی که انجام می‌شود برای حل مشکلات کل کشور است که اگر این اتفاق بیفتد طلاب را هم در بر می‌گیرد.

بیش از ۶ هزار مجموعه ورزشی نیمه‌تمام در کشور

وی افزود: باید در مسائل زیرساختی در کشور تأمل جدی شود، امروز بیش از ۶ هزار مجموعه نیمه‌تمام ورزشی در کشور داریم که باید به تکمیل این مجموعه‌ها اهتمام جدی شود و ساخت‌وساز جدید در کشور بدون نیازسنجی و آمایش سرزمینی ممنوع شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6548