printlogo


گردگیر پلوس خودرو چیست؟
کد خبر: 6615
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پلاس یک نام آشنا در ماشین است. اما در مورد گردگیر  پلاس چه؟ کسی او را می شناسد؟



احتمالا افراد کمی از این قطعه اطلاع دارند و عملکرد آن را در خودرو می دانند. به همین دلیل، زمانی که عیب رخ می دهد، گیج می شوند و قادر به شناسایی یا عیب یابی آن نیستند.
این قسمت به توری نیز معروف است و در هر خودرو دو مدل از آن وجود دارد. وجود این قطعه در کنار پلاس ضروری است و خرابی های آن منجر به مشکل و خرابی سایر قطعات می شود. یکی از بهترین برند های چینی در بازار خودرو ایران برلیانس می باشد.که توانسته تعداد زیادی از این خودرو در کشور وارد شود و مصرف کنندگان زیادی در کشور وجود دارد.
پلاس بخشی است که وظیفه انتقال نیرو در خودرو را بر عهده دارد. در واقع پلاس یکی از مهمترین قطعات جلویی است که وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به گیربکس را بر عهده دارد. سپس این توان از طریق شفت باغ به دیفرانسیل منتقل می شود.
دیفرانسیل قطعه ای است که وظیفه تنظیم چرخش چرخ ها را بر عهده دارد. محل قرارگیری آن یا بین چرخ های جلو و عقب و یا در سمت راست و چپ خودرو است. البته در خودروهای دو دیفرانسیل هم از جلو و هم در عقب استفاده می شود.
بنابراین پلاس نیز مانند سایر قطعات جلویی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. هر گونه مشکل در آن باعث اختلال در انتقال نیرو و ایجاد مشکل در دیفرانسیل می شود و در نتیجه تنظیم چرخ به درستی انجام نمی شود.
تا اینجا در مورد اهمیت و تاثیر پلاس بر عملکرد خودرو صحبت کردیم. اکنون زمان معرفی یکی از حساس ترین و در عین حال مهم ترین قسمت های آن یعنی Serplus است. بهترین قیمت لوازم یدکی برلیانس در بازار تهران در خیابان ملت قابل تهیه می باشد.
گردگیر پلوس یک قطعه پلاستیکی قیفی شکل است که در انتهای پلوس قرار می گیرد. همانطور که گفتیم این قطعه مشبک است و همانطور که از نامش پیداست از ورود گرد و غبار به داخل بالش جلوگیری می کند.
اغلب تعمیرکاران نیز این قطعه را در هنگام چکاپ یا تعمیرات دوره ای ارزیابی می کنند و در صورت نیاز به تعویض، آن را با نوع جدیدی تعویض می کنند.
جمع کننده گرد و غبار جایی بین چرخ ها و گیربکس قرار دارد که نیرو در آن منتقل می شود. این اتصال بیش از هر چیز نشان دهنده اهمیت غبارگیر پلاس در خودرو است. اگر غبارگیر پولوس مشکل داشته باشد یا از کار بیفتد و گرد و غبار وارد پولوس و گیربکس شود، خرابی آنها اجتناب ناپذیر خواهد بود.
همانطور که می دانید خرابی گیربکس منجر به خرابی یا گرفتگی موتور می شود که در این صورت عواقب بدی برای شما به همراه دارد.
قرار دادن غبارگیر بیشتر بین گیربکس و چرخ ها باعث سایش زودرس آن می شود. به همین دلیل، مجدداً متذکر می شویم که بررسی باید در فواصل زمانی کوتاه تری انجام شود.
علائم خرابی پلوس
همانطور که گفتیم پلاس داستر یکی از مواد مصرفی پلاس است. خرابی این قسمت باعث از کار افتادن پلاس می شود و روی آن تاثیر می گذارد. به همین دلیل تشخیص و تشخیص علائم خرابی غبارگیر پلاس و تشخیص آن از خرابی پلاس کمی دشوار است.
بنابراین تصمیم داریم در این قسمت به نشانه های خرابی این قسمت بپردازیم. در نظر داشته باشید که اقدام سریع شما از تصادف یا واژگونی خودرو جلوگیری می کند و از آسیب دیدن گیربکس و دیفرانسیل خودرو جلوگیری می کند.
اگر در هنگام کار ماشین متوجه صدای تق تق، شدید، ماشین آسیب دیده است. اگر می خواهید بدانید کدام طرف پلاس شکسته است، فقط فرمان را تا آخر بچرخانید. هر طرفی که صدا شنیده شود به این معنی است که نقطه مثبت آن طرف آسیب دیده است. اگر صدایی از دو طرف شنیدید به این معنی است که پلاس دو طرف آسیب دیده است. لوازم یدکی برلیانس بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در فروشگاه دیجی کار .
اگر در سرعت بالا کابین خودرو و دنده های آن شروع به لرزیدن کرد به این معنی است که خودرو پلاس دچار مشکل شده است. البته لرزش فضای داخلی خودرو نیز نشانه خرابی سایر قسمت های خودرو است. اما در هر صورت، بهتر است از بررسی گردگیر پلوس غافل نشوید.
شنیدن صدای کلیک یکی دیگر از نشانه های خرابی پلاس است. این صدا معمولا با فشار دادن پدال گاز شنیده می شود.
وجود روغن یا گریس در لبه های توپی چرخ یکی دیگر از نشانه های پولوس است. زیرا در صورت پاره شدن غبارگیر پلاس، احتمال نشت روغن از لبه های چرخ وجود دارد. در اسرع وقت آن را تعویض کنید.
نکات مهم در تعویض پلوس
پلاس یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که در صورت خرابی باعث حرکت خودرو و آسیب به سایر قطعات می شود. به همین دلیل در وهله اول پیشنهاد می کنیم برای تعویض یا تجدید نظرهای دوره ای به مکانیک مراجعه کنید.
به یاد داشته باشید که هنگام باز کردن پلاس، خودرو باید خاموش باشد. انجام این کار در حالت روشن یا استفاده از ترمز هنگام تعویض Pulus باعث آسیب و آسیب می شود. لطفا قبل از تعویض این قطعه روغن دنده را تخلیه کنید.
هنگام تعویض پلاس، مراقب سایر قسمت های خودرو باشید و از آسیب رساندن به کاسه نمدی خودداری کنید. زیرا هر مشکلی برای آن مشکل ایجاد می کند و باعث نشت روغن می شود. برای تهیه لوازم یدکی برلیانس با شماره های زیر در ارتباط باشید 09128389667 ---- 02136058442

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6615