printlogo


مراسم جشن بزرگ ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در استان قم با حضور مهاجر و انصار برگزار شد+ تصاویر
کد خبر: 6659
امروز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ مصادف با تولد باسعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) تشکل و هیئت علمدار کربلا جشنی باهمکاری اداره اوقاف در امامزاده عبدالله ابیض (ع) واقع در قلعه صدری برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، این جشن با قرائت قاری سخی‌زاده از افغانستان شروع شد و با سخنرانی آقای هاشمی رئیس فرهنگ و ترافیک، سخنرانی آیت الله مدرسی از اساتید حوزه، اجرای گروه تواشیح فاتحین که متشکل از کودکان مهاجر و انصار بود و مداحی آقای اخلاقی ادامه یافت. در پایان به ۱۰ نفر از بانوانی که اسم فاطمه و زهرا داشتند به قید قرعه جایزه داده شد.

مراسم جشن بزرگ ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در استان قم با حضور مهاجر و انصار برگزار شد+ تصاویر
آقای هاشمی رئیس فرهنگ ترافیک و پلیس راهور استان قم در مورد آمار و علت تصادفات مرگبار سخن گفتند. ایشان خاطر نشان کردند: در استان قم هر دو سه روز یک نفر بر اثر تصادف کشته می‌شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر مجروح داریم. آقای هاشمی در ادامه تذکر دادند که دو گروه در تصادفات بیشترین آسیب را می‌بینند: اول گروه موتور سواران و دوم عابران پیاده. موتور سواران قوانین را رعایت نمی کنند؛ کلاه ایمنی سر نمی کنند، خلاف مسیر می روند و سرعت غیرمجاز دارند؛ لذا ۷۰ تا ۸۰ درصد علت مرگ موتور سواران ضربه به سر است که در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال قرار دارند.
نکته دیگر این است که موتور برای سوار شدن ۱ الی ۲ نفر است نه اینکه یک خانواده سوار شوند. پارسال موردی داشتیم که ۶ نفر سوار موتور بودند با خودرویی تصادف کردند و متاسفانه تمام ۶ نفر کشته شدند. ایشان توضیح دادند: موتور فاقد بدنه است با کوچیکترین برخورد، جسم موتور سوار مورد اصابت قرار می‌گیرد و به راحتی از روی موتور پرتاب می شود. دومین گروه آسیب پذیر در تصادفات عابرین پیاده هستند که در بین آنها سالمندان و کودکان بیشترین آسیب را می‌بینند. سالمندان به دلیل ضعف دید و نداشتن چابکی لازم، به خصوص در تاریکی تصادف می کنند. کودکان به علت عفلت والدین ناگهان به طرف خودرو یا خیابان می دوند و تصادف می کنند.
ایشان ادامه دادند علت تصادفات ۴ مورد است که ۸۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص می دهد. ۱. عدم توجه راننده به جلو و اطرافش ۲. سرعت غیرمجاز ۳. خواب آلودگی و خستگی راننده ۴. سبقت گرفتن غیرمجاز
آیت الله سید محمد حسین مدرسی از اساتید حوزه راجع به شخصیت حضرت زهرا(س) و مقام معنوی او نزد پیامبر(ص) سخن گفتند و تذکر دادند که بانوان در حجاب و عفاف از این بانو الگو بگیرند و دشمنان برای شکست ما بانوان ما را نشانه رفته اند.
حجت الاسلام والمسلمین آقای تیری تولیت آستان امامزاده عبدالله (ع) ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را تبریک گفتند و از اینکه تعداد کثیری از مهاجرین و انصار از این جشن استقبال کردند و تنوع مراسم بالا بود اظهار خرسندی نمودند و از تمام کسانی که حضور فعال در این جشن داشتند تشکر کردند.
محمد شاه عبادی دبیر علمدار کربلای قم میلاد پربرکت فاطمه زهرا (س) را به همه شرکت کنندگان به خصوص بانوان تبریک گفتند و از حضور آنان تشکر کردند. خاطر نشان نمودند: روز زن یک روز عادی نیست بلکه روز آفرینش و خلقت است و فاطمه (س) محو جهان خلقت است. زنان برای حفظ این افتخار باید فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند.
عبادی در پایان از اداره‌ی اوقاف و تولیت امامزاده عبدالله ابیض و حجت الاسلام و المسلمین آقای تیری و حضور مسئولین تشکر کرد.
 


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6659