printlogo


مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی برای هر شماره مستمری فیش حقوقی مجزا دریافت کنند
کد خبر: 6679
سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان برای هر شماره مستمری باید فیش حقوقی مجزا دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مجتبی طهماسبی آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

وی تصریح کرد: بیمه‌شده در صورت داشتن ۲ شماره مستمری نیز برای هر یک از شماره‌ها احکام جداگانه دریافت کند؛ در واقع با انتخاب هر شماره مستمری، فیش حقوقی جداگانه‌ای صادر و قابل مشاهده خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی در رابطه با گزینه‌های نوع پرداخت هم یادآور شد: پرداخت ماهانه «مبالغ عادی ماهانه» و عیدی «مبالغ پاداش پایان سال» را شامل می‌شود؛ تفاوت افزایش معوقه نیز در حقیقت مبالغ ناشی از معوقات افزایش مستمری آغاز سال است.

طهماسبی آشتیانی تاکید کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برای رفع مغایرت مولفه‌های حکم با موارد درج‌شده در فیش حقوقی نیز می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده یا با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

بیمه‌شدگان برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازمان باید به بخش استعلام وضعیت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ایرادات مربوطه را به ۱۴۲۰ اطلاع دهند.

سازمان تامین اجتماعی اکنون ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (یعنی بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار داده است.

اصلی‌ترین سازمان بیمه‌گر در کشور که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را به‌عنوان مستمری‌بگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمری‌بگیر تبعی تحت حمایت قرار داده و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر به عنوان مستمری‌بگیر جزو خانواده بزرگ تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6679