printlogo


تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از 4300 نفر رسید
کد خبر: 6792
جدیدترین آمار بروزرسانی شده از زمین لرزه 7.8 ریشتری ترکیه حاکی از آن است که تاکنون بیش از 4 هزار و 300 نفر در ترکیه و سوریه جان خود را از دست داده اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،طبق جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین‌لرزه مرگبار ۷.۸ ریشتری ترکیه، تلفات این زلزله در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

شبکه «ان دی تی وی» در این خصوص گزارش کرد، گروههای امداد و نجات در ترکیه و سوریه با دستانی خالی شب یخبندان دوشنبه را در میان آوار هزاران ساختمانی که در پی زمین‌لرزه‌های شدید فروریخته بودند، به امید یافتن بازماندگان جستجو کردند.

طبق این گزارش، تعداد تلفات تأیید شده در سراسر دو کشور سوریه و ترکیه پس از انبوهی از زمین‌لرزه‌های شدید در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه که بیشترین آن‌ها ۷.۸ ریشتر ارزیابی شده است، به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

تیم‌های واکنش به بلایای طبیعی در ترکیه گزارش کرده‌اند که بیش از پنج هزار و ۶۰۰ ساختمان در چندین شهر این کشور با خاک یکسان شده‌اند که در این میان ساختمان‌های چند طبقه‌ای نیز وجود داشته که در حین وقوع اولین زمین‌لرزه در بامداد دوشنبه، مملو از ساکنانی بوده که در آپارتمان‌های خود در خواب به سرمی‌بردند.

شدت‌ زمین‌لرزه‌ها در ترکیه به خصوص شهر «قهرمان مرعش» واقع در جنوب شرقی ترکیه به اندازه‌ای بود که موجی از وحشت را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورد.

«ملیسا سلمان» یک گزارشگر 23 ساله در توصیف این رخداد گفت: «ما فکر کردیم آخرالزمان شده است. اولین باری بود که ما چنین چیزی را تجربه می‌کردیم».

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در حال حاضر تنها دو هزار و ۹۲۱ نفر در این کشور قربانی شده‌اند و مجموع قربانیان زمین‌لرزه در دو کشور سوریه و ترکیه به چهار هزار و ۳۶۵ نفر افزایش یافته است.

شبکه ان دی تی وی گزارش کرد که این نگرانی وجود دارد که تلفات به طور غیرقابل جبرانی افزایش یابد و در همین راستان مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده‌اند که احتمالاً تلفات این زمین‌لرزه‌ به حدود ۲۰ هزار نفر برسد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده گفت که اولین زمین لرزه روز دوشنبه در ساعت ۴:۱۷ صبح به وقت محلی (۰۴:۴۷ دوشنبه صبح به وقت تهران) در عمق حدود ۱۸ کیلومتری در نزدیکی شهر غازی آنتپ ترکیه که محل زندگی حدود دو میلیون نفر است، رخ داد.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه گزارش کرده است که تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در ترکیه مجروح شده‌اند و این در حالی است که مقام‌های سوری می‌گویند که دست‌کم سه هزار و ۴۱۱ نفر در این کشور زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ترکیه می‌گویند که سه فرودگاه اصلی این کشور از کار افتاده است و این امر ارائه کمک‌های حیاتی را با مشکل مواجه کرده است. از طرف دیگر، کولاک زمستانی جاده‌های اصلی منطقه را زیر یخ و برف پوشانده است.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال ۱۹۹۹ دچار زلزله ۷.۴ ریشتری شد که در آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6792