راهکار زن اصلاح طلب برای کنترل کرونا!

طیبه سیاوشی: در کشور ما عده‌ای متوجه ترس و وحشت و اوج بحران کرونا نمی‌شوند و این بیماری را توطئه تلقی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،طیبه سیاوشی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای کنترل کرونا معتقد است: اتفاقی که در بسیاری از کشورهای جهان رخ می‌دهد اما در ایران تا به امروز اتفاق نیفتاده و آن را دون شأن می‌دانند، برای مردم هم عجیب پنداشته می‌شود استفاده از چهره‌های رسمی و شناخته شده برای مبارزه با بحران‌ها است، اما در کشور‌های درگیر رئیس جمهور نخست‌وزیر و مقام‌های مسئول چندثانیه در رسانه‌ملی خود برای چندین ثانیه روش‌های مقابله با بحران را به مردم نشان می‌دهند، به‌عنوان مثال در موضوع کرونا می‌گویند دست‌های خود را چگونه بشویید. این مسائل نمادین هستند اما بسیار تاثیرگذارند درواقع استفاده از برخی رفتارهای نمادین در تقویت روحیه مردم هم تاثیرگذار است و به نوعی فرهنگسازی هم محسوب می‌شود، اما متاسفانه به دلایل عجیب و غریبی از آنها استفاده نمی‌کنند.

این نماینده اصلاح طلب در ادامه گفتگوی خود با روزنامه آرمان، همچنین با سیاه نمایی درباره وضعیت کرونا در کشور گفته است: موضوع شیوع بیماری کرونا در ایران متاسفانه خیلی دیر اعلام شد. اطلاع رسانی در خصوص این بیماری واگیردار همگانی یک مقدار با تاخیر اعلام شد و من فکر می‌کنم اگر زودتر اعلام شده بود این امکان وجود داشت که آن را راحت‌تر مهار کنیم البته من فکر می‌کنم امکانات تشخیصی هم در کشور وجود نداشت و دیر به آن دسترسی پیدا کردیم هم اینکه دیر اطلاع‌رسانی شد و هم اطلاعات تشخیصی آن دیر به کشور رسید دست به دست هم داد تا این موضوع به اوج بحران در کشور برسد این مسائل باعث شد بدبینی و بی‌‌‌اعتمادی مردم تشدید شود و مساله فراتر از این موضوع برود مردم در حال حاضر نسبت به پنهان کاری‌های انجام شده در خصوص کرونا به شدت بدبین شده‌اند و دائما گمان می‌کنند آمار دقیقی به آنها اعلام نمی‌شود.

سیاوشی در ادامه نیز مدعی شده است: در کشور ما عده‌ای متوجه ترس و وحشت و اوج بحران کرونا نمی‌شوند و این بیماری را توطئه تلقی می‌کنند. مسئولان و ستاد مبارزه با کرونا برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تلاش کردند اما این روزها بازهم شاهد حضور کودکان در مکان‌های پرخطری مثل بازارها هستیم. به همین دلیل من فکر می‌کنم به عده‌ای که نیاز است اطلاعات داده شود از طریق چهره‌های معروف و مشهور راحت‌تر می‌توانیم آگاهی‌رسانی کنیم. باید بگویم نه ترس زیاد نیاز است و نه بی‌خیالی‌، در واقع باید تعادل را رعایت کنیم و به اندازه‌ای که نیاز است این بیماری را جدی بگیریم.

این نماینده اصلاح طلب درباره رابطه کرونا با مسایل سیاسی و حتی ربط آن با اف ای تی اف نیز گفته است: برخی افراد در جامعه به علت ناآگاهی موضوع کرونا را به مسائل سیاسی ارتباط می‌دهند و می‌گویند برای پوشش برخی گرانی‌ها و اتفاقات کشور موضوع کرونا مطرح شده است در صورتی که بسیاری از کشورهای دیگر هم در حال حاضر با این بیماری درگیر هستند و این موضوع فقط به ایران محدود نیست . علاوه براین نمی‌توان موضوع گرانی‌ها را کتمان کرد و پیش‌آمد مساله پیوستن ایران به لیست سیاه اف ای تی اف هم جو روانی بدی را در جامعه به وجود آورده است اما نباید به این بهانه‌ها از اهمیت موضوع کرونا بکاهیم و آن را نادیده بگیریم. این دیدگاه توطئه که بین عده‌ای از مردم به‌وجود آمده باید از بین برود، چراکه منجر به عدم مراقبت آنها می‌شود. کرونا وجود دارد و مردم باید کاملا آن را جدی بگیرند. افرادی که از زمان شیوع کرونا علیه مراقبت‌های ویژه گارد گرفتند خودشان در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند. چرا مردم دایی جان ناپلئون شده‌اند؟

وی در پایان نیز گفته است: گرانی‌ها قابل انکار نیستند و دولت و نظام باید در خصوص آنها جوابگو باشند اما کرونا انکار اپذیر است و انکار آن هم درست نیست. ما به‌عنوان مسئولان در نهاد مجلس شورای اسلامی وظایف خود را انجام داده‌ایم پس از این نوبت به تصمیم‌گیری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4972
نظرات شما