وزیر صنعت:

صادرات لوازم خانگی تا ۱۴۰۴ دو برابر واردات می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اهداف در بخش لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۴ دو برابر میزان واردات فعلی این صنعت، صادرات خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، «رضا فاطمی‌امین» روز شنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه های این صنعت اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که میزان صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات در این بخش است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که سال آینده شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، خاطرنشان کرد: تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲ هدف بعدی در این بخش است.
وی با تاکید بر اینکه برخلاف رشد تولید در لوازم خانگی نسبت صادرات به واردات قابل دفاع نیست، افزود: این روند باید تا سال ۱۴۰۴ به رشد دو برابری صادرات نسبت به واردات منتج شود.
وزیر صنعت با بیان اینکه در تنوع و میزان تولیدات لوازم خانگی در جایگاه مناسبی قرار گرفته ایم، تاکید کرد: باید توجه کرد که مسیر رشد و توسعه تولیدات ادامه پیدا کند و دچار روزمرگی در این زمینه نرسیم.
وی با بیان اینکه بنگاه ها باید در برنامه ها با وزارتخانه هم اندیشی داشته باشد، تصریح کرد: هر بنگاه باید اهدافی را بر عهده بگیرند تا در بخش کلان وزارت صنعت مدیریت کند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5487
نظرات شما