با اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال؛

رونمایی از پروژه های خیریه مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

طی مراسمی از پروژه های خیریه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) که با اعتباری سی میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  روز پنج شنبه 18 آذرماه  ظهر امروز طی مراسمی در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور مسئولین و علما بازدید و رونمایی از پروژه های خیریه حضرت اباالفضل(ع) که با اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال انجام شد.
جوانان در مشکلات به خداوند توکل کنند
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ظهر امروز در آئین رونمایی از پروژه های خیریه حضرت اباالفضل(ع) و اهدا جهیزیه به نوعروسان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: این مسجد دراین گونه امور بسیار فعال بوده است که امیدواریم همیشه دایر باشد.
وی ادامه داد:در شرایط سخت اقتصادی امروز که گرانی و تورم وجود دارد بسیاری از خانواده ها دچار فقر شده اند. این مدل کمک ها باید بیشتر شود البته کمک کردن وظیفه است و خداوند این کمک ها را دریافت و خود پاسخ آن را می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های مهم حضرت زینب(س) که جوانان باید در زندگی خود سرلوحه قرار دهند، گفت: یکی از ویژگی های حضرت زینب(س) خدامحوری است.
وی بیان داشت: حضرت زینب(س) در اوج مشکلات به خداوند توکل می کردند. اگر انسان با خدا باشد خداوند به او می گوید از هیچ چیزی نترسد.
حجت الاسلام رفیعی تسلیم  و رضا در برابر خداوند را ویژگی بعد عنوان کرد و گفت: در زندگی ناملایماتی مانند فوت اقوام، سیل، بیماری و برخی موارد دیگر پیش می آید که انسان باید در این مواقع بگوید خدایا راضی ام به رضای تو.
وی اضافه کرد: حجاب و عفاف حضرت زینب و صبر و بردباری این بانو از ویژگی های دیگر او می باشد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر حضرت زینب(س) ولایتمداری او بود، گفت: این ویژگی بسیار مهم است. در ابتدای انقلاب هم خیلی ها در این خصوص لغزیدند.

خانواده از ارکان مهم در جامعه است
همچنین در ادامه این دیدار حیدری فرماندار قم با اشاره به اینکه این حرکت پسندیده ای است، اظهار داشت: اهدا جهزیه به نو عروسان به این دلیل است که در دین ما به خانواده اهمیت ویژه ای داده می شود.
وی ادامه داد: رعایت حجاب  به حفظ خانواده منجر می شود یعنی حجاب باعث تحکیم خانواده می شد.
فرماندار قم بیان کرد: تحکیم خانواده منجر به تحکیم جامعه می شود.
وی افزود: اگر خانواده محل امنی برای تربیت فرزندان باشد آن جامعه هم امن خواهد بود.
حیدی گفت: این گونه موسسات با کارهای خود در زمینه خانواده در واقع استحکام بخشیدن به ارکان جامعه است.
کارکرد های مسجد را افزایش دهیم
و اما در ادامه این برنامه حجت الاسلام روحانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم بااشاره به اینکه این مسجد و خیریه حضرت ابوالفضل بسیار درخشان است، گفت: خداوند می فرماید برای اینکه مشکلات حل شود به یکدیگر کمک کنید.
وی اضافه کرد: باید انجام کار خیر را یادبگیریم و در حد توان در مسجد و محل زندگی خودمان آن را راه اندازی  و یا تقویت کنیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم با اشاره به تقویت کارکرد مسجد، گفت: آیت الله میرعظیمی با فعال نمودن مسجد باعث تقویت کارکرد مسجد شده است.

همچنین در انتهای این مراسم سید کاظم میرعظیمی با اشاره به اینکه امروز پروژه های مختلفی افتتاح خواهد شد تصریح کرد:بهره برداری از ساختمان جدید دارالایتام کوثر، افتتاح و نوسازی کتابخانه برادران و خواهران حضرت ابوالفضل، آغاز عملیات بازسازی بیت العباس مشهد مقدس و افتتاح کارگاه زنان سرپرست خانوار شماره سه از جمله این پروژه ها می باشد.
وی با اشاره به این که این اقدامات ا اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال انجام شده است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به میلاد حضرت زینب(س) به نوعروسان جهزیه اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5544
نظرات شما