معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی موجب حرکت دادن خانواده‌ها برای نقش‌آفرینی در جامعه می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی موجب حرکت دادن خانواده‌ها برای نقش‌آفرینی در جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  به نقل از قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی خانواده که به همت اداره تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: خانواده به‌عنوان رکن  اصلی جامعه همواره نقش مهمی در جامعه داشته و درواقع شکوفایی خانواده موجب رشد و اعتلای جامعه شده است.

وی نقش خانواده در مسائل اجتماعی و سیاسی را مهم برشمرد و افزود:  با نگاهی به تاریخ می‌توانیم درحرکت انبیاء و مبارزه با طاغوت ، هویت خانواده  را مشاهده کنیم که یک نقش مهم و اساسی دارد.

عزت زمانی ابراز داشت: اگر به نقش خانواده در مقابله با ظلم و طاغوت توجه نشود نهایتاً یک خانواده سکولار به وجود خواهد آمد و آثار آن در جامعه بروز و ظهور خواهد داشت.

وی به نتیجه رسیدن زحمات چندین ساله حضرت محمد(ص)  را متأثر از تلاش‌های حضرت خدیجه (س) دانست و بیان داشت: اگر بانوان گران‌قدری همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا (س) نبودند افرادی همچون حضرت سیدالشهدا (ع) تربیت نمی‌شدند و نقش‌آفرینی‌های تاریخی آنان شکل نمی‌گرفت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر نقش خانواده را درحرکت‌های انبیا و اوصیا نبینیم حیات اجتماعی و سیاسی آنان را ناقص شناخته‌ایم.

 

وی به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی اشاره کرد و افزود:  رهبر معظم انقلاب دراین‌باره می‌فرمایند: حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی  موجب حرکت دادن خانواده‌ها برای نقش‌آفرینی‌های اجتماعی و سیاسی می‌شود، این بیانات ایشان نشان‌دهنده اهمیت حضور زنان در موضوعات سیاسی و اجتماعی است.

عزت زمانی با اشاره به تمدن نوین اسلامی تأکید کرد: باید شاخصه‌ها، ویژگی‌ها و بایسته‌های یک خانواده انقلابی که برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می‌کند را موردبررسی قرار داده و در محیط خانواده‌های خود مطرح کنیم.

وی به‌نظام تربیتی اشاره کرد و افزود: برای این‌که بتوانیم فرزندان خودمان را دغدغه مند بار بیاوریم

می‌بایست در عین حمایت به او میدان داده و با مسائل اجتماعی رودررو کنیم تا ضمن آشنایی با این مسائل برای اثرگذاری در رویدادهای اجتماعی و سیاسی تربیت شود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5555
نظرات شما