برپایی بازارچه محصولات خانگی در حرم امامزاده ابراهیم(ع) قم

بازارچه عرضه محصولات خانگی طرح شمیم خدمت با همکاری بسیج سازندگی استان قم در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، محمد جواد کریمی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت توسط اداره کل اوقاف استان در راستای توسعه کسب و کارهای خانگی و توانمندسازی افراد برای ایجاد تولید و بازاریابی محصولات اظهار کرد: بر این اساس مرکز افق امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) با همکاری بسیج حوزه فاطمیه، اقدام به تشکیل بازارچه حمایت از محصولات خانگی کرده است.

وی افزود: این بازارچه در قالب طرح اقتصاد مقاومتی بسیج و طرح شمیم خدمت اوقاف راه‌اندازی شده است.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) با بیان اینکه بسیج سازندگی پیش از این تسهیلاتی را در اختیار مددجویان تحت پوشش خود قرار داده بود تا اقدام به راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی کنند گفت: این افراد بعد از آموزش‌های لازم، محصولات خانگی مثل میوه خشک، ترشیجات و همچنین صنایع دستی را تولید و عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان، ۴۰ نفر برای شرکت در این بازارچه ثبت نام کردند و در مرحله بعد با همکاری نهادهای ذیربط و تایید افراد و محصولات، بازارچه مذکور از روز یکشنبه ۲۸ آذرماه آغاز بکار کرد و تا روز جمعه نیز دایر خواهد بود.

کریمی عنوان کرد: ساعات کار این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ است و غرفه‌های متعددی در قالب آن تشکیل شده‌اند همچنین از برنامه‌های جانبی می‌توان به خطبه‌خوانی فدکیه، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره روانشناختی و خانوادگی و توزیع نذورات اشاره کرد.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) با بیان اینکه بازارچه محصولات خانگی در شبستان حرم مطهر دایر شده است گفت: مجوز بهداشتی محصولات خوراکی از سوی نهادهای ذیربط صادر شده و عموم شهروندان می‌توانند با خیال راحت محصولات مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از این بازارچه بازدید و اقدام به خرید می‌کنند.

 




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5557
نظرات شما