۲۷۴ میلیارد ریال نیت واقفان قم در یکسال گذشته اجرا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اجرای نیات واقفان این استان در یکسال گذشته گفت: در این زمینه در ۱۶ نیت، ۲۷۴ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز پنجشنبه در نشست خبری که در مرقد علی ابن بابویه برگزار شد به طرح‌های سرمایه گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ۶ ماه نخست سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت پنج طرح با هزینه  ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمد.

وی افزود: برای جلوگیری از اختلاف اراضی موقوفات با اراضی مردم و تثبیت املاک وقفی و تسهیل صدور سند مالکیت برای مستاجران رقبات‌ اقدام به سند دار شدن ۵۱۰ رتبه به ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان در یکسال گذشته انجام شد.

وی از پیگیری دعاوی حقوقی و استیفای حقوق وقف ۸۷ پرونده طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از موقوفه خواری و رفع اختلاف‌های مستاجران موقوفات و حصول عواید موقوفه انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به فعالیت هفت موکب این اداره کل در اربعین اظهار داشت: ۱۹۴ نفر از خادمان افتخاری و مبلغان در این موکب‌ها فعال بودند و سه وعده پذیرایی صبحانه، ناهار و شام به تعداد ۲۲۳ هزار پرس غذا توزیع شد.

وی ابراز داشت: طی یکسال گذشته یکهزار و ۱۶۰ تن از روحانیان حوزه علمیه و روحانیان بومی به مناسبت‌های مختلف به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام شدند.

وی گفت: اجرای طرح شمیم خدمت در هشت بقعه، برگزاری ۵۶۰ برنامه در بقاع متبرکه شاخص در قالب مراسم ادعیه و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی و کمک به ۱۵۰ هیات را از دیگر فعالیت های عملکردی اداره کل اوقاف قم در یکسال گذشته اعلام کرد.

برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس، تجلیل از مدافعان سلامت، ارائه خدمات رایگان دارو و درمان و برگزاری همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در یکسال گذشته بود که اسکندری به آن‌ها اشاره کرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6107
نظرات شما