معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

مشکل ناپایداری شبکه انتقال هسته مرکزی شهر برطرف می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: با احداث و راه اندازی پست 400 کیلوولت مشکل ناپایداری شبکه انتقال تغذیه کننده هسته مرکزی شهر قم برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سید محمد ارجمندزاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت پیک‌بار تابستان ۱۴۰۲ از سوی وزارت نیرو از مهرماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: برابر ۱۴۰ برنامه تدوین شده وزارت نیرو برای تامین برق پایدار تابستان سال۱۴۰۲ علاوه بر ظرفیت های جدید نیروگاهی به بهره برداری رسیده و در دست اجرا مطابق برنامه مدون، تعمیر و نگهداری و اورهال نیروگاه‌های برق در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد تا آمادگی حداکثری برای تأمین برق محقق گردد.
وی سهمیه مدیریت بار استان قم در تابستان سال جاری را ۱۵۱ مگاوات برای تمامی تعرفه‌ها اعلام کرد و با بیان اینکه اهتمام و خط قرمز وزارت نیرو جلوگیری از بروز خاموشی های بی برنامه و گسترده در شهرها می باشد،یادآور شد: در سال جاری سهم مدیریت مصرف صنعت ۶۵ مگاوات و بخش کشاورزی 24 مگاوات تعیین شده که با هماهنگی های لازم با مدیران کل صنعت و معدن و جهاد کشاورزی در تلاش هستیم، مدیریت بار در ساعات اوج مصرف محقق گردد.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو بیشترین برنامه ریزی و  انتظار مدیریت مصرف و همکاری را برای بخش عمومی و اداری در نظر دارد،گفت: با توجه به اینکه مشترکین در این بخش قابل رصد هستند کنترل‌پذیری و قطع از راه دور مشترکینی که از مصرف تعیین شده تخطی می نمایند در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه امسال ۸۸۰۰ مگاوات در کل کشور سهمیه مدیریت مصرف در پیک‌بار تعیین شده است، تصریح کرد: ما هر سال در همه بخش‌ها شاهد رشد مصرف نسبت به سال قبل هستیم این در حالی است که سال گذشته بر اساس اجرای برنامه‌های تدوین شده و با وجود اضافه شدن 16 هزار مشترک جدید، در بخش خانگی، رشد مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن صفر بود.
ارجمند زاده با بیان اینکه امسال تمامی چاه‌های کشاورزی کنترل‌پذیر هستند، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ابتدا مدیریت مصرف آب و بعد مصرف برق مطرح است که تمهیدات ویژه در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مشکل افت ولتاژ در هسته مرکزی شهر گفت: با احداث و راه اندازی پست ۴۰۰کیلوولت سیکل ترکیبی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان با تقدیر از ادارات و دستگاه‌هایی که سال گذشته در مدیریت بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری داشتند اظهار داشت: سال گذشته شهرداری با مدیریت بار به ویژه در بوستان‌های سطح شهر همکاری خوبی با این شرکت داشت که امیدواریم با مساعدت و همکاری کلیه مشترکین برق به ویژه ادارات و دستگاههای دولتی و اجرایی تامین برق مطمئن و پایدار در شبکه برق محقق گردد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7176
اخبار مرتبط

نظرات شما