printlogo


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:
مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
کد خبر: 5240
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: مراسم بزرگداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی در قم برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام حسن هنرمند در نشست خبری با رسانه های استان در آستانه سالروز ورود آزادگان و گرامی داشت روز خبرنگار افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار ایثارگر استان قم با مشکل مسکن مواجه هستند و با عقد تفاهم نامه همکاری که به امضای استاندار قم و ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران می رسد، بخش عمده مشکلات ایثارگران مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه اشتغال نیز پیرو تفاهم نامه های همکاری بین بنیاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان نیز با مسئولان مربوطه جلساتی برگزار و انعقاد تفاهم نامه همکاری در سطح استان نیز د رحال پیگیری است.  

حجت الاسلام هنرمند اظهار داشت: روزی جامعه ما نیازمند ایستادگی، ایثار و از خود گذشتگی انسانهایی بود که امروز با گذشت از جان خویش تندیس ایثار و مقاومت هستند، اکنون حداقل توقع برای خدمت به این عزیزان اجرای قوانین مربوط به ایثارگران است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال حداقل 25درصد سهمیه استخدام دستگاهها مربوط به ایثارگران است  و توقع می رود دستگاهها این میزان را رعایت کنند تا در راستای خدمت به این نسل افتخار آفرین گام های موثرتری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما در بنیاد خدمت به خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است، تاکید داریم این خدمت حتما با تکریم خاندان معظم شهدا و ایثارگران همراه باشد و تعامل با دستگاهها را نیز در راستای خدمت هر چه بهتر به این قشر ارزشمند دنبال می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص برقراری آرامش در بنیاد شهید طی ماههای گذشته گفت: این آرامش و رضایت را مدیون همدلی و همراهی کارکنان بنیاد که خود از جامعه ارزشمند ایثارگر هستند، می دانم.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: تلاش کردیم تا تکریم از ایثارگران را در قالب طرح سپاس که از دیماه سال گذشته  10هزار و 751 مورد بوده و در قالب ملاقات عمومی مدیرکل با 650 نفر از جامعه هدف در اداره کل و مناطق پیگیری کنیم.

وی با اشاره به شناسایی 10 هزار نفر جامعه ایثارگر در معرض آسیب گفت: با شیوع ویروس کرونا و شناسایی افراد در معرض آسیب از جمله والدین شهدا با کهولت سن و جانبازان 70 درصد و شیمیایی تعداد 15000بسته بهداشتی در منازل جامعه هدف توزیع شد، در این ایام تعداد 8هزار و 668تماس تلفنی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به منظور پیگیری مسایل ایشان  برقرار شده است.

وی از دیگر اقدامات بنیاد را در حوزه بهداشت و درمان در بخش پایش سلامت ذکر کرد وافزود: از دی ماه سال گذشته 1003 نفر در طرح پایش سلامت حضور یافتند که بدلیل شیوع این ویروس منحوس ادامه طرح به صورت غیر حضوری و تماس تلفنی به منظور پیگیری مسایل درمانی جامعه هدف انجام شد.

حجت الاسلام هنرمند افزود: از دیگر فعالیت های بنیاد در حوزه مددکاری است که در این مدت 1203 نفر خدمات تخصصی در حوزه مددکاری فردی را در مرکز مشاوره بنیاد دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم خدمت گزار 6000 خانواده معظم شهید، حدود 12000 جانباز و 557 آزاده هستیم که جمعیت 80 هزار نفری را شامل می شوند و علاوه بر این با مهاجر پذیری استان هم اکنون خدمت به 20 هزار خانواده ایثارگر میهمان را نیز بنیاد برعهده دارد.

وی ضمن تجلیل از خبرنگاران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران دیده بان امین، صدیق، تیز بین و نکته سنج  در جامعه هستند و انتظار می رود ما را در راستای تکریم هر چه بهتر خانواده معظم شهدا و ایثارگران با بیان انتقادات و پیشنهادات سازنده همراهی کنند.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: خبرنگاران مروجان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و در این راستا نقش تاثیر گذاری دارند و لذا توقع داریم ستون های ثابتی را در رسانه به امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند چرا که تا زمانی که این فرهنگ زنده است دستاوردهای شهدا که همانا عزت و استقلال جامعه اسلامی است حفظ می شود.

وی همچنین با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: امسال تلاش داریم با رعایت پروتکل ها و با وجود عدم امکان برگزاری مراسم،  با همراهی آزادگان بزرگداشت این روز را برنامه ریزی نماییم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر بعمل آمد و خبرنگاران به همراه مدیرکل ، اعضای شورای معاونان و مدیران بنیاد با حضور بر سر مزار شهدا و شهید خبرنگار استان "محمد مهدی شریفی" با شاخه های گل و گلباران مزار شهدا را عطر افشانی و گلباران کردند. 


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5240